افزایش اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در استان بوشهر در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزایش یافت.

«نادر شکیب‌آزاد» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به ابلاغ قانون جوانی جمعیت و طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر طرح فرزند آوری و صیانت از بنیان خانواده و ترویج آن، اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در راستای خوشایندسازی زایمان طبیعی، چهار تخت به بیمارستان شهید گنجی برازجان و ۲ تخت به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس اختصاص‌یافته که در حال تکمیل تجهیزات آن هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: سیستم ال.دی.آر (اتاق‌های تک‌نفره) بهترین مدل زایشگاه در دنیا است، در این مدل یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص داده می‌شود که امکان حضور همسر یا یکی از محارم وجود دارد و مادر از زمان بستری تا ۲ ساعت پس از زایمان در این اتاق کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید

"خوشایند سازی زایمان" در دستورکار بیمارستان‌های استان بوشهر قرار دارد

زیرساخت‌های درمان ناباروری، نازایی و زنان و زایمان در استان بوشهر تقویت شود

۸۰۰ تخت درمانی جدید به ظرفیت بیمارستان‌های بوشهر افزوده شد

شکیب‌آزاد با اشاره به تخت های در نظر گرفته شده برای زایمان طبیعی اختصاصی ادامه داد: در حال حاضر پنج تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه، پنج تخت در بیمارستان زینبیه خورموج، ۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم، یک تخت در بیمارستان امام هادی(ع) دیر، ۲ تخت در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و چهار تخت در بیمارستان شهید گنجی برازجان جهت ارائه خدمات با کیفیت و ایمن برای خدمت به مردم استان اختصاص‌یافته است.

زایمان بدون درد ۲.۵ درصد افزایش یافت

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در جهت ترویج زایمان طبیعی و جوانی جمعیت که در دستور کار معاونت درمان قرار دارد، گسترش زایمان بدون درد است، زایمان بدون درد غیر دارویی به‌طور فعال در حال انجام است و زایمان بدون درد دارویی در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال‌های گذشته ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اهمیت زایمان طبیعی در سلامت مادران و نوزادان و وجود عوارض سزارین گفت: کاهش سزارین بخصوص سزارین در مادرانی که بارداری اولشان است در اولویت برنامه‌ها و اهداف نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد.

شکیب‌آزاد بیان کرد: تحقق این امر با فرهنگ‌سازی، افزایش آگاهی جامعه و مادران باردار و همت و تلاش کادر درمان در کنار ایجاد بستر جهت انجام زایمان بدون درد و زایمان فیزیولوژیک (زایمان با حداقل مداخله) در کاهش سزارین بسیار مؤثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha