نقاط قوت برنامه‌های شهید جمهور در دولت چهاردهم استمرار یابد

تهران- ایرنا- کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت دولت شهید رئیسی توجه به حمایت‌های اجتماعی است، گفت: نقاط قوت برنامه‌های شهید جمهور در دولت جدید باید استمرار پیدا کند تا شاهد ارتقای بخش تولید و اقتصاد در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی سرزعیم امروز دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه در مجمع کارآفرینان ایران، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت دولت شهید رئیسی توجه به حمایت‌های اجتماعی به ویژه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک است که باید ساماندهی و تداوم پیدا کند.

وی افزود: تعدد نهادهای حمایتی را داریم که باید این نهادها و خیریه‌های خصوصی ساماندهی شوند تا افرادی که بی‌بضاعت و محروم هستند از این خدمات محروم نباشند؛ ضمن اینکه در گذشته شورای عالی رفاه مغفول مانده بود که اکنون احیا شده است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کنترل بودجه گریز ناپذیر است، گفت: در چند حوزه به اصلاح نیاز داریم که یکی از مهم‌ترین این موارد وضعیت صندوق‌های بازنشستگی است که در اولین قدم باید پیگیری شود تا کنترل هزینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار دولتی و ادغام سازمان‌های موازی با هدف چابک سازی دولت از دیگر اقدامات باید باشد.

سرزعیم با اشاره به ناترازی انرژی گفت: این موضوع مساله مهمی است و مشکل آب شرب جدی‌تر از مساله آب است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مسعود پزشکیان باید شجاعانه، محتاطانه و عاقلانه تصمیم‌گیری کند، گفت: در حوزه بانکی و پولی اصلاح نظام بانکی و دنبال کردن وضعیت بانک‌های ناتراز و مشکل دار باید در کنار کنترل تورم با سیاست‌های پولی پیگیری شود؛ همچنین در حوزه ارز فساد ناشی از چند نرخی بودن در دولت‌های گذشته بوده است که نزدیک کردن به نرخ بازار باید صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: همچنین وزارت صمت باید صنایع را از سرکوب قیمت‌ها حفظ کند؛ بر این اساس کاری را که دولت‌ها به عقب انداخته‌اند باید با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر احیای بورس گفت: باید به گونه‌ای باشد تا سرمایه‌های مردم از طلا و ارز به سمت بورس سوق پیدا کند و مردم به بازار سرمایه اعتماد کنند.

سرزعیم خاطرنشان کرد: مولدسازی دارایی‌ها باید دنبال شود با شفاف سازی کار توسط افراد پاک‌دست شروع شده است همچنین طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود.

وی اقتصاد دیجیتال را یکی دیگر از مسائل مهم اقتصاد عنوان کرد و گفت: این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد باید دوران رونق استارتاپ‌ها شروع شود در این عرصه حمایت زیرساختی دولت لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha