پیش‌بینی ترامپ: بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری باقی می‌ماند

تهران-ایرنا- «دونالد ترامپ»، ‌پیش بینی کرد به‌رغم درخواست های فزاینده در حزب دموکرات برای کناره گیری «جو بایدن» به نفع یک نامزد جوان تر، وی همچنان به کارزار انتخاباتی خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از «دیلی میل»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه گفت که جو بایدن، ‌نامزد احتمالی دموکرات‌ها و رییس جمهوری آمریکا، به دلیل منیت و خودخواهی از کناره گیری از کمپین انتخاباتی امتناع می کند.

ترامپ در یک تماس تلفنی که از فاکس نیوز پخش شد به شان هانیتی، ‌مجری این شبکه گفت: او (بایدن) به دلیل این که نمایندگان را در اختیار دارد، قدرت زیادی یافته است. این نمایندگان نمی توانند (برای کناره گیری بایدن) کاری کنند مگر این که او خودش تصمیم بگیرد از رقابت ها کنار برود یا بر طبق اصلاحیه ۲۵ عمل شود.

این گزارش افزود: بیست و پنجمین متمم قانون اساسی ایالات متحده به معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه این امکان را می دهد که اعلام کنند رئیس جمهور قادر به انجام اختیارات و وظایف خود نیست. در این صورت، این شغل به معاون رئیس جمهور به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منتقل می شود. این در حالی است که تا کنون هیچ نشانه ای مبنی بر پیش برد چنین رویکردی از سوی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور یا دموکرات های ارشد این گزینه دیده نشده است.

ترامپ در این مصاحبه درباره بایدن گفت: "او منیت دارد و نمی‌خواهد استعفا دهد. "

این مصاحبه در بحبوحه آشفتگی دموکرات‌ها پس از مناظره فاجعه‌بار بایدن در برابر ترامپ در ۲۷ ژوئن (۸ تیر) انجام و باعث افزایش درخواست‌ها در داخل حزب برای کناره‌گیری او از کارزار انتخاباتی شد.

مصاحبه ترامپ در تضاد با اظهارات پیشین او بود. وی به تازگی ادعا کرده بود که بایدن را از رقابت های انتخاباتی بیرون کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که رهبران جهان نیازی به اطمینان از توانایی بایدن برای رهبری در صحنه جهانی ندارند. اساساً هیچ نگرانی وجود ندارد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، هرگونه نگرانی از سوی متحدان آمریکا در مورد توانایی های ذهنی بایدن را رد کرد و گفت: «من از چنین گفتگوهایی اطلاعی ندارم.»

این سخنگوی دولت بایدن با حمایت از بایدن گفت: «آنچه من در آن مناظره دیدم بازتاب توانایی فرمانده کل قوا نیست که در دو سال گذشته ساعت های زیادی را با او گذرانده ام.»

گفتنی است آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

۲ نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌و پنجه نرم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha