۷۰ درصد داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ کارت ورود به جلسه دریافت کردند

تهران- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از مراجعه ۷۰ درصد داوطلبان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آنها خبر داد.

«علیرضا کریمیان» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا افزود: فرآیند توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ از ۱۷ تیر آغاز شده و تا صبح امروز (۱۹ تیرماه) از مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، بیش از ۶۸۵ هزار نفر با مراجعه اینترنتی به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش از کارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت تهیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری امسال تا فردا (۲۰ تیرماه) ادامه دارد از داوطلبان خواست هر چه سریعتر به پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسخه چاپی کارت ورود به جلسه آزمون خود را مشاهده و دریافت کنند.

کریمیان توضیح داد:‌ داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی | شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون در ۲ گروه آزمایشی شده‌اند (یک گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی. علوم انسانی و علوم تجربی به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی) باید هر دو کارت ورود به جلسه آزمون خود را چاپ کنند.

وی با بیان اینکه برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است، گفت: داوطلبان درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید بر اساس نشانی مندرج در اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون به واحدهای رفع‌نقص در ۴۰۸ شهرستانی که آزمون در آنجا برگزار می‌شود، مراجعه کنند. لازم به تأکید است در این آزمون تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت، برای این موارد جداً خودداری شود.
مدیر کل روابط عمومی سازمان ملی سنجش افزود: داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی و همچنین داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته‌های مندرج در بند ۸ قسمت « پ » اطلاعیه پرینت کارت باید در سامانه جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب مورد مربوط و پرداخت هزینه آزمون عملی و اعلام علاقه‌مندی به این رشته‌ها اقدام کنند. داوطلبان علاقه مند به رشته علوم ورزشی باید در جلسه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌انسانی و یا علوم‌تجربی و داوطلبان علاقه‌مند به رشته‌های هنر در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر باید حداقل در یکی از نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حاضر بوده باشند.

داوطلبانی که اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آنان دارای نقص یا مغایرت است باید به واحدهای رفع‌نقص کارت اعلام شده در اطلاعیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش مراجعه و موضوع را تا رفع نقص نهایی دنبال کنند.

مطابق ضوابط، در این آزمون، تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی به هیچ‌وجه امکان پذیر نیست بنابراین داوطلبان درصورت تقاضا برای تغییر گروه آزمایشی یا حوزه امتحانی از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت، جداً خودداری کنند.

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلبان از سامانه ثبت احوال, امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد از همین رو، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در اطلاعات شناسنامه‌ای کارت شرکت در آزمون داوطلب وجود دارد ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال شهر یا منطقه محل سکونت خود پیگیری کند.

با توجه به اینکه تمام داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند چنانچه نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون شامل سال اخذ و نوع دییلم. محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و کد دانش‌آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی، وضعیت تحصیلی و اشتغال، مغایرتی مشاهده شد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۲۲ تیر ۱۴۰۳ منحصراً به سامانه جامع آزمون سراسری مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

داوطلبان چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای شامل کد دانش‌آموزی و منطقه اخذ دیپلم، کد دانش‌آموزی و منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی مشاهده کردند باید حداکثر تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی ‏خود مراجعه و از آن طریق، برای اصلاح موارد اقدام کنند.

چه مغایرت‌هایی باید رفع شود؟

داوطلبانی که نسبت به اطلاعات موارد زیر، معترض هستند لازم است برای بررسی موضوع از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز چهارشنبه، ۲۰ تیرماه به نماینده سازمان ملی سنجش مستقر در واحد رفع‌نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند:

مغایرت در جنسیت و معلولیت

چنانچه شماره داوطلبی چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب، فاقد عکس بوده و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله اشتباه عکس, فاقد مهر یا عدم وضوح باشد لازم است شخصا به همراه ۳ قطعه عکس ۳*۴ جدید، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده این سازمان مستقر در واحد رفع‌نقص حوزه مراجعه کند، در غیر اینصورت مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب،‌ با داوطلب برخورد خواهد شد.

برای آن‌دسته از داوطلبانی که یکی از بندهای مربوط به معلولیت را در تقاضانامه ثبت‌نام علامت‌گذاری کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان موره تایید قرار گرفته, در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون, نوع معلولیت و شدت، آن درج شده است. چنانچه داوطلبی یکی از بندهای مذکور را علامت‌گذاری کرده اما معلولیتش مورد تایید قرار نگرفته است و بند معلولیت وی حذف شده، لازم است در روز اعلام شده، با همراه داشتن گواهی معلولیت که از سازمان بهزیستی محل سکونت خود دریافت کرده،‌ مراتب را سریعاً به واحد رفع‌نقص اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص شود.

چنانچه سهمیه درخواستی داوطلب، سهمیه ایثارگران بوده ولی در کارت شرکت در آزمون وی سهمیه مناطق درج شده، لازم است متقاضیان استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران. رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده داوطلب بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان, برای اعلام مغایرت حداکثر تا ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ منحصراً به سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات کارت) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سامانه مذکور، نوع سهمیه خود را اصلاح کنند تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، بعد از برگزاری آزمون سهمیه مورد نظر برای وی اعمال شود.

تأکید می‌شود داوطلبانی که در مرحله اول ثبت‌نام متقاضی استفاده از سهمیه بودند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذی‌ربط مورد تایید قرار نگرفته, لازم است برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از اقدام به ویرایش) به ارگان‌های مربوطه نیز مراجعه داشته باشند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، ۲۱ تیرماه و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه و برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha