۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری فرودگاهی آماده انعقاد قرارداد است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه فرودگاهی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان آماده انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا نخجوانی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی و دولت سیزدهم از آماده شدن اطلس سرمایه‌گذاری در مجموعه فرودگاه‌ها کشور خبر داد و افزود: در این اطلس ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان که آماده انعقاد قرارداد است، مطرح شده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه مهرآباد به عنوان قطب پروازهای داخلی کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه انتقال حداکثری پروازهای این فرودگاه به فرودگاه امام(ره) مطرح شده بود که با رای قاطع ۹۵ درصدی نمایندگان مجلس مخالفت شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون کار مطالعاتی توسعه این فرودگاه به متراژ ۱۲۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده که برآورد بودجه آن ۳۰ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: این بودجه از منابع داخلی خود شرکت فرودگاه‌ها تامین خواهد شد و به منابع دولتی نیازمند نیستیم.
نخجوانی تاکید کرد: مانع اصلی بر سر راه توسعه فرودگاه محل اجرای آن بود که در زمین‌های مرتبط با ارتش واقع شده بود، اما با مساعدت و حمایت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران این مهم تحقق خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه و ناوبری هوای ایران ادامه داد: اکنون فرودگاه‌های کشور در شرایط مطلوب و مناسب قرار دارند و حتی اگر پروازهای داخلی افزایش یابد، توان خدمات رسانی وجود دارد.

نخجوانی با اشاره به تصویب و ابلاغ لزوم اخذ گواهی‌نامه‌های فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۱ تحت عنوان «نظام‌نامه‌های فرودگاهی»، بیان‌داشت: در این زمینه نظام‌نامه ۱۰ فرودگاه آماده شده و برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نظام‌نامه‌های فرودگاهی سه فرودگاه تایید شده و تبدیل به گواهی‌نامه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت فرودگاه، به‌سازی، ارتقا و تجهیز آنها، گفت: در دولت سیزدهم فرودگاه سقز پس از ۲۷ سال معطلی راه‌اندازی شد که به دلیل همجواری با بازارچه‌های مرزی و تاثیر در اقتصاد و معیشت مردم منطقه حائز اهمیت است.

وی افزود: فرودگاه گناباد پس از ۳۰ سال معطلی، به همت همکاران شرکت‌فرودگاه‌ها راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید. همچنین مشکلات فرودگاه‌های سراوان و تنب بزرگ برطرف شد و این فرودگاه‌ها اکنون در حال خدمات‌دهی هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه ۵۶ فرودگاه کشور زیرمجموعه شرکت ‌فرودگاه‌ها هستند، اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد پروازهای مناسبتی (نوروزف حج و اربعین) مرتبط با شرکت فرودگاه‌هاست.

عملکرد اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها

وی خاطرنشان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از ۱۰ فرودگاه اصلی کشور است که به عنوان شرکتی دولتی، سودآور است.

نخجوانی توضیح‌داد: این شرکت در سال گذشته هشت‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سوددهی داشت که بالاترین میزان سوددهی در تاریخ این شرکت بود.

وی در پایان با اشاره به لزوم کالیبره شدن دستگاه‌های مختلف ناوبری هوایی، گفت: این مهم توسط هواپیماهای «فلای‌چک» انجام می‌شود که عملیات وارسی پرواز را انجام می‌دهند. تنها دو دستگاه از این هواپیماها در کشور وجود دارد که هواپیمای دوم با وجود پرداخت تمام و کمال پول آن، اما به دلایل تحریمی وارد کشور نشده بود و در این دولت موفق به انتقال آن شدیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha