شعبانیان: باید سرمربی پخته‌تری برای تیم ملی والیبال زنان انتخاب می‌کردند

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی والیبال زنان گفت: تیم ملی والیبال زنان ایران برای تغییرات اساسی نیاز به انتخاب یک سرمربی بزرگ و کارنامه دار داشت.

میترا شعبانیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب لی دو هی سرمربی کره‌ای تیم ملی والیبال زنان ایران، اظهار داشت: اینکه سرمربی از کره جنوبی آمده می‌تواند سبک جدیدی در والیبال زنان ایران ایجاد کند اما رخ دادن این اتفاق در تیم بزرگسالان بسیار دشوار است. اگر در رده‌های پایه یک سرمربی از آسیا می‌آوردیم در برنامه بلند مدت موفق می‌شدیم. لی دو هی در گذشته کمک مربی بوده و تجربه زیادی به عنوان سرمربی ندارد.

وی افزود: مربیانی مانند ولاسکو می‌توانند موفق باشند زیرا در رده‌های بزرگسالان تجربه کاری زیادی داشتند. باید مربی پخته‌تری برای تیم ملی والیبال زنان انتخاب می‌کردند. شاید هم برای شروع بد نباشد اما امیدوارم با توجه به اینکه از آسیا آمده بتواند تغییری در والیبال زنان ایران ایجاد کند و موفق شود.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال زنان درباره سطح مسابقات کاوا عنوان کرد: اصلا مسابقات کاوا بار فنی برای تیم زیرا ۱۶ سال نداشت. شاید این مسابقات مانند یک بازی دوستانه بود اما اگر با تیم‌های داخلی خود بازی می‌کردیم بهتر از این بود تا به کاوا برویم. بهتر بود بچه‌ها به تورنمنتی در تایلند می‌رفتند. سطح بازی‌ها بسیار پایین بود. اولین بار بود که تیم نوجوانان در این مسابقات شرکت می‌کرد.

شعبانیان: باید سرمربی پخته‌تری برای تیم ملی والیبال زنان انتخاب می‌کردند

وی درباره عملکرد تیم تیم ملی والیبال در چلنج کاپ آسیا خاطرنشان کرد: اشتباه بزرگ اعزام به چلنج کاپ این بود که ترکیب تیم ملی و جوانان را به مسابقات اعزام کردند. اگر تیم ملی اعزام می‌شد نتیجه بهتری کسب می‌کردند. اگر هدف کسب تجربه جوانان بوده باید فقط این رده اعزام می‌شد. وقتی چنین تیمی به آسیا می‌برید، جوانان نیمکت نشین می‌شوند و باتجربه‌ها در زمین هستند. در تعویض‌ها دست مربی بسته می‌شود. یک گروه در زمین و یک گروه نیمکت نشین می‌شود.

شعبانیان در پاسخ به این پرسش که در این مدت به چه کاری مشغول بودید، یادآور شد: انگار نه انگار سالیان سال در والیبال زحمت کشیدم و این همه خدمت کردم و بازیکن سازی داشته‌ام. من سرمربی زیر ۱۸ سال و سال گذشته سرمربی ذوب آهن بودم. باشگاه ذوب آهن ۳۷ درصد از دستمزد تیم و من و کادر را پرداخت کرده و با ما تسویه نمی‌کند. خسته شدم از بس پیگیری کردم و هرچقدر تماس می‌گیرم، جواب نمی‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha