چراغ فرماندهی عابر پیاده در تقاطعات شهر کرمانشاه به روزرسانی شد

کرمانشاه - ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابران و همچنین جلوگیری از اختلال حرکت سواره و پیاده، تقاطعات پرازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه؛ «افشین لرزنگنه» روز سه‌شنبه اظهار کرد: هم اکنون تقاطعات مدرس، سی متری اول و دوم، گلستان، سنگر، مصطفی امامی، آتش نشانی، پارک معلم، افشار طوس و خرم به چراغ عابر پیاده مجهز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه گفت: حرکت عابران پیاده در تقاطعات با توجه به چراغ فرماندهی به این‌ معنی که هنگامی که چراغ عابر پیاده قرمز است شهروندان از عبور در تقاطع خودداری کنند و صرفا در هنگام سبز بودن عابر پیاده اجازه طی کردن عرض تقاطع را دارند.

لرزنگنه تشریح کرد: چراغ فرماندهی عابران دارای ۲ خانه با دو المان سبز و قرمز است؛ آدمک سبز در حال راه رفتن نشانگر اجازه حرکت برای عابران پیاده و آدمک قرمز ایستاده نشانگر ممنوعیت حرکت برای عابران است.

وی افزود: یکی از نقاطی که بیشترین برخورد بین رانندگان و عابران رخ می دهد تقاطع ها است که بر اساس ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تهیه و نصب و نگهداری تجهیزات کنترل عبور و مرور از قبیل چراغ های راهنمایی و رانندگی در شهرها بر عهده شهرداری است.

لرزنگنه در پایان تصریح کرد: محوریت در داخل شهرها عابران هستند که این امر در راستای افزایش ایمنی و آرامش شهروندان صورت پذیرفته است ضمنا، عابران نیز همانند رانندگان ملزم به رعایت تکالیف قانونی خود هستند و در صورتی که طبق نظر کارشناس تصادفات عابر به تکالیف قانونی خود عمل نکند و باعث تصادف شود، مقصر شناخته می شود.

کلانشهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، هشت منطقه شهری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha