۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85534443
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دومین هشدار قرمز هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش گرما تا ۵۰ درجه

اهواز - ایرنا - ماندگاری توده هوای گرم همراه با دمای ۵۰ درجه و بیشتر در استان خوزستان موجب صدور دومین هشدار سطح قرمز هواشناسی استان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ ، ۵۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز نقاط مرتفع شمالی و شمال شرقی در روز شنبه قابل انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده استقرار و تقویت الگویتابستانه بر روی استان است که سبب وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده خواهد شد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: همچنین طی امروز سه شنبه تا پایان هفته، وزش باد به صورت متوسط تا نسبتا شدید همراه با گرد و غبار موقتی به ویژه در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز پیش‌بینی می ‌شود.


وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۸.۲ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷ و حداقل ۲۷.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان دوشنبه در اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از اواخر هفته در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

این اداره کل در هفته‌های اخیر نسبت به افزایش دمای ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط استان هشدار صادر کرده بود که تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در برخی روزهای هفته را به دنبال داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha