آغاز کنکور در استان سمنان/ رقابت سرنوشت‌ساز هشت هزار و ۷۶۶ دانش‌آموز

سمنان - ایرنا - نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت هشت هزار و ۷۶۶ داوطلب در چهار حوزه امتحانی این استان آغاز شد.

فرزین یغمایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۲۶۹ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان و سه هزار و ۴۷۹ داوطلب (۲ هزار و ۱۳۱ داوطلب زن و یک هزار و ۳۴۸ داوطلب مرد) در شاهرود رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۹۸ داوطلب شامل ۶۵۹ زن و ۴۳۹ مرد در حوزه امتحانی دامغان و ۹۲۰ داوطلب شامل ۵۹۹ زن و ۳۲۷ داوطلب مرد در حوزه امتحانی گرمسار در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند.

به گفته وی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان سمنان همزمان با یکهزار و ۷۴۷ حوزه اصلی در ۴۰۸ شهرستان کشور صبح و بعدازظهر امروز پنجشنبه بیست و یکم تیر و صبح روز جمعه بیست و دوم تیر برگزار می‌شود.

آغاز کنکور در استان سمنان/ رقابت سرنوشت‌ساز هشت هزار و ۷۶۶ دانش‌آموز

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری افزود: صبح روز پنجشنبه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر روز پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی به عنوان دارنده بیشترین داوطلب صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری خاطر نشان کرد: در مجموع در این نوبت از آزمون سراسری ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند که ۳۷ درصد داوطلبان را مردان و ۶۳ درصد زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، سمنان با بیش از ۷۰ هزار دانشجو، دانشگاهی‌ترین استان کشور محسوب می شود و نرخ دانشجو به جمعیت استان در بالاترین میزان کشوری قرار دارد.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

داوطلبان به جز کارت ورود به جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار و چند مداد، پاک‌کن و مدادتراش هیچ وسیله اضافه دیگری (مانند موبایل، کیف، جزوه ) نیابد با خود به همراه بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha