تولید «عشق جامگان» هنوز متوقف است/ هیچ فیلمی از زمان کرونا نداریم

تهران- ایرنا- نویسنده فیلم «عشق جامگان» گفت: این فیلم به تاسی از حضرت زینب(س) تولید می‌شود که پرستار کربلا بود و اظهار ارادتی است به شهدا و مدافعان سلامت در زمان کرونا؛ سه‌سال‌ونیم پیش پروانه ساخت دریافت کرده اما هنوز کلید نخورده است. همچنان منتظر پاسخ وزارت بهداشت هستیم تا تولید فیلم را آغاز کنیم.

علی روئین‌تن نویسنده و کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید فیلم عشق جامگان به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: حدودا سه‌سال‌ونیم است که تولید این فیلم متوقف است و همچنان منتظر همکاری و هماهنگی زیرمجموعه وزارت بهداشت و پاسخ وزارتخانه هستیم تا تولید فیلم را آغاز کنیم.

روئین‌تن با اشاره به اینکه هم شخص وزیر بهداشت (بهرام عین‌اللهی) و هم معاون اول رئیس جمهوری (محمد مخبر) دستوراتی درباره تولید این فیلم دادند، افزود: این فیلم اظهار ارادتی است به شهدا و مدافعان سلامت در زمان کرونا و به تاسی از حضرت زینب(س) تولید می‌شود که پرستار کربلا بود. فیلمنامه این اثر سه‌سال‌ونیم پیش پروانه ساخت دریافت کرد اما هنوز کلید نخورده است.

نویسنده این فیلم گفت: عشق جامگان ۴۸ بازیگر دارد که همگی اولین بار است در یک فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. در طی این سه‌سال‌ونیم بسیار تمرین کردند و حالا حرفه‌ای شده‌اند.

کارگردان فیلم دلشکسته درباره حضور بازیگران نوچهره در این اثر گفت: ترجیح دادم بازیگران، افراد گمنامی باشند و تماشاگر برای اولین بار با آنها مواجه شود؛ زیرا پرستاران و کادر درمانی که به واسطه بیماری کرونا از دست دادیم، همگی ناشناخته و گمنام باقی ماندند.

تولید «عشق جامگان» هنوز متوقف است/ هیچ فیلمی از زمان کرونا نداریم
علی روئین‌تن

حماسه پرستاران و پزشکان در دوره کرونا

روئین‌تن به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره پاسداشت مقام مدافعان سلامت و کادر درمان اشاره کرد و افزود: ایشان گفتند درباره کرونا و مدافعان سلامت اثری تولید کنید. اگر در آینده کسی درباره کرونا از ما بپرسد، آیا مدرک تصویری داریم؟ چیزی برای ارائه نداریم. آنچه موفقیت ما را در دوران کرونا رقم زد، ورود و تولید بسیج‌وار واکسن و ایثار پرستاران و پزشکان بود که خود یک حماسه است و باید آن را به تصویر کشید.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا از سرمایه بخش خصوصی کمک گرفته نمی‌شود، توضیح داد: این فیلم درباره یک اتفاق ملی است. اگر سرمایه‌گذار خصوصی ورود کند، فیلم را به سمت جذابیت‌های کاذب می‌برد؛ در صورتی که محتوای فیلم کاملا جدی و دراماتیک است.

وی افزود: سرمایه‌ای که برای این فیلم نیاز است، سرمایه معمولی سینما نیست؛ بخش ناچیزی است. تا آنجا که کارشناسان و معاونان، عقیده داشتند که با این سرمایه، نمی‌شود فیلم تولید کرد. در صورتی که سرمایه بخش بزرگی از فیلم، نذر خود ماست و بخش های ناچیزی را نیز از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت درخواست کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha