مشارکت مردم در انتخابات سبب کمرنگ شدن فشار غرب بر ایران می شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی، مشارکت مردم در انتخابات را سبب کمرنگ شدن فشار غرب در عرصه‌های مختلف اقتصادی علیه ایران دانست و گفت: مشارکت حداکثری قدرت نظام را در حل مشکلات کشور افزایش می دهد.

محمدحسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: موضوع انتخابات ریاست جمهوری در دوره چهاردهم با سایر دوره های گذشته متفاوت بود. چرا که فضای جامعه به دلیل شهادت رئیس جمهور شهید در شرایط خاصی قرار گرفت.

نماینده مردم دلفان و سلسله استان لرستان افزود: نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره در برنامه‌های دیدار و شنیداری و همچنین مناظره‌های تلویزیونی برنامه‌های خود را در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و دیگر حوزه‌ها برای مردم تبیین کردند که این رویکرد تاثیر مهمی در انتخاب اصلح و افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشت.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات در این دوره کمترین تخریب را نسبت به یکدیگر داشتند، یادآور شد: در این دوره ۶ نامزد حاضر در دور نخست انتخابات تلاش کردند منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از لجن پراکنی را در دستور کاری خود قرار دهند. البته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بین دو نامزد کمی فضای مناظره‌های متفاوت شد که این شرایط به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کرد.

محمدی با بیان اینکه انتخابات فقط به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: نظام اسلامی به مشارکت مردم در همه عرصه‌های انتخاباتی نیاز دارد و حضور نماینده همه جناح‌های سیاسی به عنوان نامزد ریاست جمهوری در این دوره به مشارکت مردم در رای به نامزد موردنظر کمک کرد.

وی با اشاره به حضور سلایق مختلف نامزدها در این دوره از انتخابات گفت: وقتی مردم به صورت شفاف با برنامه‌ها و اندیشه نامزدهای مورد نظر آشنا شوند، در میزان مشارکت و نوع نگاه آنها به انتخابات تاثیرگذار است.

اخلاق مداری یکی از شاخص‌های مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

نماینده مردم دلفان و سلسله با بیان اینکه اخلاق مداری یکی از شاخص های مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات است، تصریح کرد: مردم از سیاسی کاری و سیاسی بازی در انتخابات خسته شدند و تهمت زدن و لجن پراکنی در انتخابات را بر نمی تابند و چنین رویه ای بیشتر سبب دور شدن مشارکت مردم حتی آنهایی که به نظام اعتقاد دارند، خواهند شد.

وی با بیان اینکه نقش احزاب و تشکل‌ها در فضای سیاسی کشور کمرنگ شده است، اضافه کرد: بزرگان جریان‌های سیاسی می‌توانند نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا کنند و باید با اقدامات لازم کاری کرد تا احزاب و جریان های سیاسی بتوانند حضور فعال تری در انتخابات آینده داشته باشند.

محمدی ادامه داد: در این دوره از انتخابات هر نامزدی از دریچه فکری خود، دغدغه‌هایی که در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد برای مردم بیان کرد که این رویکرد مشارکت مردم را در دور دوم انتخابات افزایش داد.

نماینده مردم دلفان و سلسله با بیان اینکه کاهش مشارکت در انتخابات سبب هجمه دشمنان در میدان اقتصادی و گستاخی آنها خواهد شد، تصریح کرد: در حالی که مشارکت حداکثری مردم دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، فشار آمریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی علیه ایران را کمرنگ خواهد کرد و در مقابل اقتدار دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشور در برابر آمریکا و اروپا را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به سود ملت ایران است، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات قدرت نظام را در حل مشکلات کشور افزایش خواهد داد و همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی در این موضوع می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و خوشبختانه مردم ایران اسلامی در انتخابات ۱۵ تیرماه خوش درخشیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha