اجرای «خیلی زود عادت می‌کنیم» تمدید شد/ امیر آقایی و سینا مهراد در «نبرد رستم و سهراب»
نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» با کارگردانی پرستو کرمی

تهران- ایرانا- نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به کارگردانی پرستو کرمی به مدت ۶ شب تمدید شد. اجرای نمایش‌های «نبرد رستم و سهراب» و «لحظه‌ پیش از خداحافظی» از دیگر اخبار امروز تئاتر است.

به گزارش ایرنا، نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به نویسندگی وحید جباری با کارگردانی پرستو کرمی پس از ۱۵ اجرا برای ۶ شب دیگر در کارگاه نمایش تئاترشهر ماندگار شد.

این نمایش درامی خانوادگی-اجتماعی است که قرار بود از ۲۹ خرداد تا ۱۵ تیر روی صحنه باشد ولی با توجه به استقبال تماشاگران به مدت ۶ شب و تا ۲۲ تیر روی صحنه خواهد ماند. مسعود خواجه‌وند، آساره هداوند، هوشمند هنرکار و آتیه جاوید بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این اثر امده است: «در مجاورت منزل زوج جوانی که خانه‌شان به تازگی بازسازی شده، زوج پیمانکار دیگری مشغول گودبرداری و ساختمان‌سازی در همسایگی آنها هستند. در اثر سر و صدا و لرزش دیوارها، زوج پیمانکار برای وارسی خسارت احتمالی پایشان به خانه باز می‌شود.»

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از وحید لاری (طراح‌صحنه و لباس)، محمد فرشته‌نژاد (افکت و موسیقی)، مهران ذاغری (طراح نور)، شقایق برهمتی (طراح گریم)، پگاه حسینی (طراح پوستر و بروشور)، فخری سلیمی، فریدون رحیمی (گروه کارگردانی)، فروغ لسانی (منشی صحنه)، علی اکبر اعتماد مقدم (پخش موسیقی و افکت)، محمد موسوی (مدیر صحنه)، گلاره اکبری و عرفان سیف اللهی (دستیاران صحنه)، نگار امیری (مدیر روابط عمومی)، میلاد آزادی و سینما آفیس بامدیریت پیمان طالبیان (ساخت تیزر)، حدیث اسماعیلی (تصویربردار پشت صحنه)، خسرو اردشیری، سحر کاوه، امیرحسین شهری (عکاسان).

«لحظه‌ پیش از خداحافظی» به صحنه آمد

نمایش «لحظه‌ پیش از خداحافظی» به کارگردانی حامد اسماعیلی در خانه هنر دیوار روی صحنه می‌رود.

نمایش «لحظه‌ پیش از خداحافظی» به نویسندگی پوپک رحیمی و کارگردانی حامد اسماعیلی از امروز، سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ در کافه خانه هنر دیوار روی صحنه می‌رود.

حسین نصاری، محمد مازندرانی، آیدا فیضی، ایمان یحیی‌پور، پری‌سا فصیح، علیرضا رشیدی‌جی، مریم کیان‌پیشه، مائده شهوازیان، علی رجب‌سعیدی، معین پورموسوی، ونوشه واحدی، حامد اسماعیلی و مریم باقرپور در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان نمایش «لحظه‌ پیش از خداحافظی» آمده است: «بین افرادی که هر کدوم به نحوی درگیر مسائل شخصی هستند، طی یک روز کامل در یک کافه تعاملاتی بوجود می‌آید؛ دکترهای بیمارستانی روبه‌روی کافه به این محل می‌آیند، خبرنگاری که قرار مصاحبه خودش را در کافه تنظیم ‌کند، روانشناسی که باتمام مشغله‌های کاری و شخصی درگیر ماجراهای خود هست و زوجی که درگیر اتفاقی خواهند شد. درنهایت این کافه‌دار و صاحب کافه روایتی از ماجرای زندگی خودش دارد.»

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مشاور هنری مسعود میرطاهری و دستیار کارگردان پریسا فصیح اشاره کرد.

امیر آقایی و سینا مهراد در «نبرد رستم و سهراب»

با آغاز تمرینات میدانی نمایش «نبرد رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی، گریم امیر آقایی در قامت رستم و سینا مهراد در نقش سهراب با طراحی محمد تقی‌پور رونمایی شد. طراحی لباس این پروژه برعهده سهیل دانش‌اشراقی و طراحی و چهره‌ پردازی را علی شفیعی‌ثابت برعهده داشته اند.

اجرای «خیلی زود عادت می‌کنیم» تمدید شد/ امیر آقایی و سینا مهراد در «نبرد رستم و سهراب»

نمایش موزیکال «رستم و سهراب» برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است که متین ایزدی آن را در قالب یک تراژدی برای اجرای میدانی نوشته است.

این تئاتر از ۲۵ اسفند پارسال وارد مرحله پیش تولید شده است، این نمایش به تهیه کنندگی سیدمحمود شبیری و کارگردانی حسین پارسایی، تابستان امسال به روی صحنه می‌رود. پارسایی، اردبیهشت ماه پارسال نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» را که برداشتی آزاد از داستان حماسی حکیم ابوالقاسم فردوسی بود، در تالار وحدت روی صحنه برد. حسین پارسایی، کارگردانی نمایش‌های موزیکال پرفروشی، چون طوفان روح، این فصل را با من بخوان، الیور توییست و بینوایان را در کارنامه خود دارد.

امیر آقایی و سینا مهراد که پیش از این سابقه بازی مشترک در سریال «آقازاده» را با هم داشتند به عنوان اولین بازیگران این نمایش در نقش «رستم و «سهراب» معرفی شدند.

الناز شاکردوست در نقش تهمینه و پردیس احمدیه هم به عنوان بازیگر نقش گردآفرید در این نمایش بازی می‌کنند. علی زند وکیلی، خواننده نیز به عنوان بازیگر نقش سیرنگ معرفی شده است. همچنین سیامک صفری ایفاگر نقش کیکاووس، امیررضا دلاوری ایفاگر نقش بارمان، امیرکاوه آهنین‌جان ایفاگر نقش هومان و علی فرحناک ایفاگر دو نقش شاه سمنگان و توس نوذر در این نمایش خواهند بود.

در خلاصه داستان نبرد رستم و سهراب آمده است: سهراب سپاهی از تورانیان آماده کرده در جستجوی پدرش رستم به مرز ایران لشگر کشیده و قصد دارد کاووس شاه را از تخت به زیر کشاند و رستم را بر تخت شاهی نشاند. اما تقدیر این گونه است تا تراژدی مرگ سهراب به دست پدرش رقم بخورد.

نمایش «نبرد رستم و سهراب» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود شبیری و حسین پارسایی تابستان امسال روی صحنه خواهد رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha