۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85534897
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پاکستان روند اخراج اتباع غیرقانونی افغانستان را تعلیق کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - پس از سفر کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد به پاکستان و دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور، روند اخراج اتباع غیرقانونی افغانستان از پاکستان به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فیلیپو گراندی طی سفر سه روزه خود به پاکستان ضمن بازدید از اردوگاه های پناهجویان افغانستانی و دیدار با اقشار مختلف این پناهجویان با مقام‌های بلندپایه پاکستانی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

پایگاه اطلاع رسانی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که کمیساریای عالی، تقویت تلاش ها جهت اجرای راهکارهای بلندمدت برای افغانستانی ها در پاکستان و حمایت از جوامع میزبان آنها را خواستار شده است.

اتباع حاضر در اردوگاه های متعلق به پناهندگان افغانستان در جریان بازدید گراندی، پیامی از اضطراب در مورد وضعیت خود، ابراز تمایل برای کمک به هموطنان خود در پاکستان و همچنین در افغانستان را به اشتراک گذاشتند.

کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در این سفر با شهباز شریف نخست وزیر، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه و امیر مقام وزیر امور ایالات مرزی پاکستان دیدار کرد و تمدید به موقع کارت پناهجویان ثبت شده که یک سند هویتی حیاتی برای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار افغانستانی است را خواستار شد.

گراندی از تصمیم پاکستان برای تعلیق طرح اخراج اتباع غیرقانونی افغانستان قدردانی و تضمینی را دنبال کرد که این روند متوقف شود. وی همچنین تداوم سنت افتخارآمیز مهمان نوازی پاکستان نسبت به افغانستانی هایی را خواستار شد که نیاز به حمایت بین‌المللی دارند.

این مقام سازمان ملل متحد متعهد شد که تلاش‌های خود را با هدف ایجاد شرایط مساعد برای بازگشت پناهجویان افغانستانی به کشورشان از جمله از منظر مادی، دسترسی به خدمات و فرصت‌های شغلی ادامه دهد و راه را برای بازگشت داوطلبانه و پایدار آنها را در آینده هموار کند.

وی افزود: از آنجایی که پاکستان همچنان میزبان حدود سه میلیون تبعه افغانستان است، همه راه حل ها علاوه بر بازگشت داوطلبانه، اسکان مجدد این افراد در کشور ثالث و راه حل های طولانی مدت در داخل پاکستان، باید بررسی شوند.

آمار رسمی اسلام‌آباد نشان می‌دهد که از زمان آغاز طرح اخراج اتباع غیرقانونی افغانستان (از پاییز سال گذشته) تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار نفر از آنان از پاکستان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha