موردی از ابتلا به تب دنگی در ایلام مشاهده نشده است

ایلام - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تا کنون موردی از ابتلا به تب دنگی در این استان مشاهده و گزارش نشده است.

"علی نیکونهاد" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در استان ایلام و کشور موردی از بیماری بومی "تب دنگی" مشاهده نشده و مواردی که طریق وزارت بهداشت و درمان و یا در فضای مجازی اعلام شده موارد ورودی از کشورهای حوزه خلیج فارس و مرزهای شرقی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و رصد این بیماری در مرزهای کشور به ویژه در مرز مهران با جدیت در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: در مرز مهران نیز به صورت ویژه و اختصاصی با حضور عوامل و کارشناسان بهداشتی، با توجه به ترانزیت بار در این مرز، کار رصد و پایش این بیماری انجام‌ می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تخم پشه"آئدس" عامل ایجاد و انتقال بیماری "تب دنگی" می‌تواند از طریق بار و بسته‌های باری به نقاط دیگر منتقل شود و بر این اساس رصدهای لازم در مرز مهران انجام می‌شود و خوشبختانه تا کنون موردی از پشه آئدس در این استان پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه پشه"آئدس" بیشتر در نقاطی که زمین نمناک بوده و یا آب‌های ساکن و ماندآب موجود روی سطح زمین‌ می تواند رشد کند، افزود: تب دنگی بیماری ویروسی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دیده می‌شود و نوع خفیف آن با تب و علائم مشابه آنفولانزا همراه بوده و درد همراه با تب بالا، درد بالای حدقه چشم و خونریزی از لثه و بینی از دیگر علائم شدید این بیماری است.

نیکونهاد با اشاره به اینکه در موارد خفیف این بیماری ممکن است حال بیمار به مرور رو به بهبودی خواهد رفت، افزود: لازم است که هم استانی های عزیز در صورت مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، سردرد (معمولاً پشت چشم‌ها)، حساسیت پوستی و درد ماهیچه‌ها و مفاصل از علائم این بیماری است.

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha