آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

تهران- ایرنا- آموزش عالی در روزهای گرم هفته سوم تیرماه روزهای پرکاری را سپری کرد؛ مهمترین رویداد هفته گذشته برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ بود. برگزاری اجلاس سرآمدان آموزشی، اختتامیه جشنواره برهان، کنگره ملی ژنتیک، همایش زیست عفیفانه هم از دیگر برنامه‌هایی بود که به همت دانشگاه‌ها، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با ورود به هفته سوم تیرماه کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور تعطیل شد و بسیاری از دانشجویان در حال گذران اوقات فراغت خود هستند. اما آموزش عالی این روزها پرکاری داشت. برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ که سرنوشت بسیاری از جوانان به آن گره خورده است مهمترین رویداد بازه زمانی مذکور است. آموزش عالی در روزهای پایانی عمر دولت سیزدهم اجلاس و همایش‌های مختلفی را نیز برگزار کرد که از جمله آنها می‌توان به دومین سرآمدان آموزشی، اختتامیه جشنواره برهان، کنگره ملی ژنتیک، همایش زیست عفیفانه اشاره کرد.

شروع هفته همزمان بود با اعلام پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری. پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رئیس جمهور کشور انتخاب شد.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پیام‌های جداگانه ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، آمادگی دانشگاه‌ها را برای همکاری با دولت چهاردهم اعلام کردند.

از دیگر رویدادهای هفته گذشته برگزاری سومین دوره آموزشی - فرهنگی با هدف توانمندسازی دانشجویان بین‌المللی به عنوان سفیران فرهنگی و تعمیق، تحکیم و آشنایی بیشتر با مبانی اندیشه اسلامی در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی بود.

در این دوره آموزشی علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان خارجی از توانمندی های علمی جمهوری اسلامی هم بازدید کردند. در این مراسم هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی براساس برنامه هفتم توسه خبر داد.

جعفر رازقی معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان با اشاره به تصویب آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران توسط هیات وزیران گفت که با این آیین‌نامه شاهد جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی از ملیت‌های مختلف در ایران خواهیم بود.

به گفته وی ایران برای سومین بار و در راستای ارتقای مباحث فرهنگی اعتقادی دانشجویان بین‌الملل و آشنایی با مکان‌های مختلف و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی میزبان این رویداد فرهنگی بود و تلاش کرد تا در این آیین دانشجویان بین‌الملل کشورهای مختلف و در حال تحصیل در ایران، در این برنامه حضور داشته باشند.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

براساس این گزارش از دیگر رخدادهای مهم در هفته گذشته شروع به کار جشنواره پروین اعتصامی است. این جشنواره به عنوان عرصه تجلی توانمندی‌ها و استعدادهای ارزشمند دانشجویان دختر در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها، کلید خورد.

این جشنواره که به دنبال تقویت و ارتقای مشارکت و مسئولیت اجتماعی در جامعه دختران دانشجو و شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب است، برای شناسایی، معرفی و ارتقای ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های دختران دانشجو در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی فراخوان داد.

برگزاری جشنواره پروین با هدف شناسایی و معرفی استعداد های شاخص و ناب، تشویق و ترغیب جامعه دختران دانشجو به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، تقویت انگیزه فعالیت و ایجاد امید و نشاط از طریق فضای رقابتی و ارتقای مهارت‌های زندگی در بستر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

ایران‌دوستی، دغدغه‌های دختران ایران امروز، خانواده، فرهنگ شهرنشینی و روستانشینی، محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی موضوعات کلی جشنواره خواهد بود و سامانه سومین جشنواره پروین به نشانی parvin.farnama.net در قالب هنرهای نمایشی، فیلم و عکس، هنرهای تجسمی، صدا، صنایع دستی و ادبیات آماده دریافت اثر است.

همچنین هفته گذشته علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در نشست با دانشگاه بلاروس در زمینه تبادل اساتید و دانشجو تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند. تبادل استاد و دانشجو؛ به‌ویژه در دوره‌های دکتری، اجرای طرح‌ها و برگزاری دوره‌های مشترک همچنین فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و بورس‌های تحصیلی از جمله زمینه‌های همکاری علمی مناسب زمینه همکاری این دو دانشگاه بود.

روح الله باقرزاده مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره مگاپروژه‌های دانشگاه توضیح داد که طراحی هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره و توسعه ماهواره از مگاپروژه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است براین اساس همکاری مشترکی طبق نیازها از جمله زمینه‌های همکاری دو دانشگاه امیرکبیر و بلاروس است.

برگزاری سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی‌های آزاد اندیشی)

سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی‌های آزاداندیشی) از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. این جشنواره در سال های ۹۵و۹۸ در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شده بود. دور سوم و جدید آن با بازنگری جدی در شیوه نامه آغاز شد. جشنواره برهان مخصوص دانشگاه‌های وزارت علوم است که در سال‌های گذشته در فضای کرسی‌های آزاد اندیشی فعال بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۱، ۶۰۲ کرسی برگزار شده بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۸۸۹ کرسی در قالب های مختلف آن داشته‌ایم که رشد ۲۰۰ درصدی تعداد کرسی‌های برگزار شده را نشان می‌دهد.

از این تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی در سال ۱۴۰۱، ۵۷ کرسی و در سال ۱۴۰۲، ۷۱۲ کرسی آزاداندیشی برگزار کرده‌اند. کانون‌های فرهنگی نیز در سال ۱۴۰۱، ۳۴ کرسی اما در سال ۱۴۰۲، ۳۶۸ کرسی برگزار کرده‌اند. تشکل‌های اسلامی در سال ۱۴۰۱، ۱۱۷ کرسی ولی در سال ۱۴۰۲، ۳۲۲ برگزار کرده‌اند. بسیج دانشجویی در سال ۱۴۰۱، ۱۶۷کرسی برگزار کرده‌ است. این در حالی است که ۱۴۰۲، ۴۹۵ کرسی اجرا شده‌ است.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در اختتامیه جشنواره ملی «برهان» بیان کرد که این جشنواره ضمن سامان‌بخشی به موضوع آزاداندیشی در میان دانشجویان نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی قابلیت دارد تا افراد آزادانه اظهار نظر کنند.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

قدردانی از پیشکسوتان علم ژنتیک

ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک همراه با جایزه ایده بازار ژنتیک ایران نیز روز یکشنبه (۱۷ تیرماه) با پیام رئیس‌جمهور منتخب در دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار کرد. این کنگره با شعار ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی تا ۱۹ تیرماه ادامه داشت و در آن از چهار پیشکسوت و محقق علم ژنتیک ایران تجلیل و قدردانی شد.

حسن تاجبخش؛ دامپزشک ایرانی و استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، محمدرضا نوری دلویی؛ استاد پایه ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمود تولایی استاد تمام پایه ۳۳ دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) و صادق شجاعی از محققان جوان و دانشجوی سال چهارم دکتری بیوتکنولوژی کشاورزی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشور جوان برتر از جمله برگزیدگان ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک همراه با جایزه ایده بازار ژنتیک ایران بودند.

کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک همراه با جایزه ایده بازار ژنتیک ایران هر دوسال یکبار و با هدف انتقال جدیدترین دستاوردهای علمی جهانی بین اساتید و کارشناسان حوزه ژنتیک برگزار می شود.

اعلام نتیجه آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای نتیجه نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد. نتایج آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش وارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در دسترس عموم قرار گرفت.

پذیرفته شدگان نهایی برای تشکیل پرونده استخدامی، انجام معاینات پزشکی (تکمیلی) آزمایشات پاراکلینیکی و اخذ معرفی نامه برای گواهی عدم سوءپیشینه و اطلاع از سایر مراحل و مدارک لازم (دو روز بعد از اعلام نتیجه) به درگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کند.

پذیرفته شدگان نهایی باید علاوه بر گذراندن دوره پودمان آموزشی تابستان سال ۱۴۰۳، هم‌زمان با اشتغال و تدریس در مدارس لازم است باقیمانده پودمان‌های آموزشی مربوط به دوره مهارت آموزی را در دانشگاه فرهنگیان بگذارنند.

علاوه بر این دوشنبه (۱۸ تیرماه) ثبت‌نام متقاضیان پذیرش در مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شد و تا یکشنبه (۲۴ تیر) ادامه خواهد داشت و آزمون (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت‌نامی که پذیرش آنها با آزمون است) دوم شهریور برگزار خواهد شد.

سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته متقاضیان پذیرش در مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳ روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org فعال شده است.

نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران، در ۱۲ رویداد برگزار می‌شود

محمدجواد سلمانپور رئیس ستاد نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران روز دوشنبه از برگزاری نمایشگاه نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران در مهرماه امسال خبرداد و گفت که این نمایشگاه در ۱۲ رویداد برپا می‌شود.

در این نمایشگاه دانشگاه‌ها به عرضه توانمندی‌‎های بین‌المللی خود در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی می‌پردازند و موسسات جذب دانشجویان بین‌المللی و مراکز آزفا (مرکز آموزش زبان فارسی) فعالیت‌های خود در حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به نمایش می‌گذارند.

جشنواره فرهنگ ملل، جشنواره غذای ملل،جشنواره هنری سرای دانش، نشست استادان کرسی‌های زبان فارسی از جمله رویدادهای این نمایشگاه است.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

دیدار رئیس دانشگاه تهران با روسای دانشگاه‌های ۱۲ کشور

سفرای چهار کشور مالزی، عربستان سعودی، بولیوی و نیکاراگوائه و نمایندگان سفارتخانه‌های چین، ژاپن، یمن و ونزوئلا در ایران همچنین روسای دانشگاه‌های اچ اس ای روسیه، داغستان روسیه، ملی بلاروس، بغداد، بصره، موصل و فنی میانه عراق، رئیس موسسه کنفوسیوس چین، معاون دانشگاه ایروان و هیات‌های دانشگاهی خارجی در راستای گسترش روابط علمی بین‌المللی با رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه تهران در دیدار سفرا، نمایندگان و روسای دانشگاه‌های ۱۲ کشور، گسترش دیپلماسی علمی را در جلوگیری از آثار مخرب تنش‌های سیاسی بین کشورها مهم دانست و گفت: شبکه ۱۷۵۷ دیپلماسی علمی را در خدمت دیپلماسی‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار می‌دهد.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

۱۹ سرآمد آموزشی دانشگاه‌های کشور معرفی شدند

دومین اجلاس سراسری سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور روز دوشنبه با عنوان «سرآمدی، مهارت‌محوری و مردمی‌سازی» به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این اجلاس که با حضور «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، روسا و استادان دانشگاه‌ها برگزار شد از ۱۹ استاد سرآمد آموزشی معرفی و قدردانی شد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هدف از برگزاری اجلاس سرآمدان آموزشی را ایجاد جریانی دانست که به امر مقدس اموزش بها می‌دهند. به گفته وی انتخاب سرآمدان، نماد یک رقابت و ارزش‌گذاری است تا سرمایه نمادین را در امر آموزش معرفی و الگوسازی کنیم و بگوییم آنها الزامات رشته خود یعنی آموزش را رعایت می‌کنند، گزینش سرآمدان آموزشی، انتخاب افراد نیست بلکه یک نوع نگاه و راهبرد است.

همچنین در این اجلاس وزیر علوم از صدور گواهی نامه معلمی برای اساتید خبر داد و گفت معلمی یک تخصص است بنابراین باید برای آن گواهینامه صادر شود.

روح الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم در این اجلاس بر اهمیت آموزش تاکید کرد و گفت که اگر در پی افزایش ظرفیت علوم و تحقیقات و فناوری هستیم باید توجه ویژه ای به آموزش داشته باشیم. مطالعات تاکید دارند نقش محوری در دانشگاه ها جایگاه معلمی و آموزش است و با وجود تحولات باید به آموزش توجه ویژه داشته باشیم.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

توزیع کارت ورود به جلسه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۳

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.

براساس اعلام سازمان سنجش رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح روز پنجشنبه و رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت بعدازظهر پنجشنبه، ۲۱ تیرماه خواهد بود.
داوطلبان علوم تجربی که پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور امسال و چند سال گذشته بوده است نیز در نوبت صبح جمعه، ۲۲ تیرماه در جلسه آزمون سراسری حاضر خواهند شد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی در یک هزار و ۷۴۷ حوزه امتحانی واقع در ۴۰۸ شهرستان کشور و همچنین ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند که ۳۷ درصد آنها داوطلبان مرد و ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند و آزمون آنها در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور برگزار خواهد شد.

سازمان سنجش کشور از روز یکشنبه (۱۷ تیرماه) توزیع کارت ورود به جلسه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۳ را شروع کرد و تا روز چهارشنبه ۸۱۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از ثبت‌نام حدود هشت هزار متقاضی رشته‌ علوم ورزشی و رشته‌های دارای آزمون عملی هنر در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته‌های پذیرش با آزمون باید نسبت به انتخاب مورد مربوط و پرداخت هزینه آزمون عملی تا روز جمعه، ۲۲ تیر ماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام کنند.

در آستانه برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، نشست هماهنگی مدیران سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با عوامل اجرایی، نمایندگان و مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان به صورت وبینار و با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر برگزار شد.

با توجه به ایام برگزاری کنکوری سراسری ۱۴۰۳ و داغ شدن بحث فروش سوالات کنکور رئیس پلیس فتا فراجا از اقدامات گسترده در زمینه ارتقای امنیت برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ خبرداد و گفت که با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی، بیش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدام عملیاتی قرار گرفتند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی در همین راستا ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال ها و اکانت های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی و دستگیر شدند و جهت رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین تعداد ۴۶ تارنما که اقدام به فروش تجهیزات تقلب در آزمون کرده بودند نیز مورد رصد قرار گرفتند که تاکنون ۳۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

گسترش همکاری دانشگاه تهران با دو دانشگاه روسی و مالزیایی

رئیس دانشگاه تهران و نیکیتا آنیسیموف رئیس دانشگاه HSE روسیه در نشستی در باغ نگارستان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و توسعه روابط دانشگاهی، فرهنگی و مبادلات دانشگاهی از جمله تبادل دانشجو، تبادل تجربه در تدریس و انجام تحقیقات علمی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک بین دانشگاه تهران و مدرسه عالی اقتصاد HSE روسیه منعقد شد.

توسعه برنامه‌های تبادل تجربه برای کارکنان اداری، انجام تحقیقات و انتشارات مشترک، برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای مشترک آموزشی، علمی و فرهنگی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه ماهسا مالزی به امضای رئیس دانشگاه تهران و «خیری بن‌عمر» سفیر مالزی در ایران رسید. بن‌عمر به نمایندگی از رئیس دانشگاه ماهسا مالزی این تفاهم‌نامه را امضا کرد.

تسهیل بازدیدهای آکادمیک اعضای هیأت علمی و محققان برای کنفرانس‌ها و سمینارها، تسهیل مبادلات دانشگاهی، انتشارات دانشگاهی و فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک، تسهیل فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جهت شرکت در دوره‌های کارآموزی، اجرای دوره‌های مشترک و تسهیل تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجویان از محورهای این تفاهم‌نامه است.

آموزش عالی؛ از میزبانی کنکور سراسری تا معرفی اساتید برتر

معرفی برگزیدگان اولین جشنواره یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی

اولین جشنواره یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری و مرکز توسعه خلاق ارتباطات مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی به مناسبت روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی در سه بخش دانشجویی، دانش‌آموزی و آزاد برگزار شد.

از اهداف برگزاری این رویداد علمی می‌توان به ترویج مفاهیم و اهمیت حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی، آشنایی، ایجاد ارتباط و مشارکت گروه‌های مختلف جامعه با تنوع زیستی گیاهی، جانوری، میکربی و ژنوم کشور اشاره کرد.

هیات داوران از بین آثار ارسالی در بخش دانش‌آموزی، داستان: مهدیا دژابر - صبا رضایی، شعر : محمد مبین مولایی و نقاشی: باران دانشور را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

در بخش دانشجویی نیز در زمینه توصیفی: فاطمه مطهری، ویدئویی: شکوفه ذاکری رستم و نقاشی: مینو عابدی، موفق به کسب عنوان برگزیده شدند.

نخستین همایش علمی زیست عفیفانه روز چهارشنبه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف ترویج نگاه علمی و پژوهشی به مقوله پوشش و حجاب به عنوان یکی از مسائل روز مورد بحث در حوزه زنان و خانواده در دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آازد اسلامی در این همایش درباره تفاوت نوع نگاه غرب و اسلامی به موضوع زن گفت: یکی از نمادهای انقلاب صنعتی حضور زن به عنوان کارگر است؛ در حالیکه در کلام حضرت علی ( ع) زن ریحانه و زیست عفیفانه مساله سبک زندگی است.

آزمون سامفا؛ ۳۰ شهریور

سیزدهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) ۳۰ شهریور پیش‌رو در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود. ثبت نام در این آزمون از ۷ تا ۱۴ مرداد از طریق سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور انجام می شود و آزمون در روز جمعه ۳۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ مطابق با ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ با همکاری مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha