نوری: کارشکنی مصری‌ها حضورم در پارالمپیک را با مشکل مواجه کرده است

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جودو در پارالمپیک توکیو گفت: برای کلاسبندی باید به مصر می‌رفتم که کارشنکی در خصوص صدور روادید کار من را با مشکل روبرو کرده است.

وحید نوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مشکلات پیش‌ آمده برای حضور در پاریس اظهار داشت: من سه ماه پیش و در حاشیه مسابقات آلمان کلاسبندی شدم و کم‌بینایی من نیز تائید شد. اما اکنون کمیته بین‌المللی پارالمپیک و فدراسیون جهانی جودو نابینایان (ایپسا) نام ۲۰ نفر را برای آزمایش مجدد اعلام کرد که دوباره کلاسبندی شوند. یکی از این نفرات من بودم و قرار بود در مصر کلاسبندی شوم که متاسفانه روادید صادر نشد و اکنون در آستانه حذف از پارالمپیک هستم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو ادامه داد: نمی‌دانم چرا باید دوباره کلاسبندی شوم در حالی که کلاسبندی من ۲ ساله است. نمی‌دانم پشت حذف من چه کسی است اما فدراسیون جهانی و IPC دارند به ناحق من را از مدال پارالمپیک محروم می‌کنند. تاکید من بر حضور در پاریس نیست اما به رئیس کمیته ملی پارالمپیک اعلام کردم پیگیری حق کشورمان است چون با این اقدام حق کشور و کاروان ورزشی ما ضایع خواهد شد.

نوری در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه‌های چند سال نیز گفت: به داخل کشور هیچ ارتباطی ندارد چون ۲۰ نفر برای کلاسبندی مجدد فراخوانده شدند و من نیز یکی از این نفرات هستم. ایران سه سهمیه جودو برای پارالمپیک دارد که ۲ نفر آنان نابینای مطلق هستند. کمیته ملی پارالمپیک در حال رایزنی برای حل مشکل است چون من به خاطر کارشکنی مصری‌ها کلاسبندی را از دست دادم. قرار بود در حاشیه مسابقات گلبال مصر من نیز کلاسبندی شوم اما متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد.

دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی در پایان تصریح کرد: ناراحتی من از حذف پاریس نیست بلکه از حقی است که از من ضایع شده است. اگر به خاطر مسائلی مانند دوپینگ حذف می‌شدم ناراحتی نداشت اما نمی‌دانم چرا در فاصله چند ماه باید ۲ بار کلاسبندی شوم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha