امروز شاهد رسوایی رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای غربی هستیم

تهران-ایرنا- دبیرکل جمعیت دفاع از مردم فلسطین با بیان اینکه نابودی رژیم صهیونیستی باور قطعی ما هست، گفت: امروز ما در غزه شاهد رسوایی رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای غربی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نشست تخصصی جمعیت دفاع از ملت فلسطین صبح امروز چهارشنبه ۲۰ تیر با محورهای مختلفی چون «احتمال جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به مسئله فلسطین، جنگ غزه و گفت و گوهای آتش بس و چالش های داخلی رژیم صهیونیستی» برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام رحیمیان دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین، حسن ریوران کارشناس مسائل غرب آسیا، سلمان رضوی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی و مجتبی فردوسی پور سفیر پیشین ایران در اردن در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست «حجت الاسلام رحیمیان دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین»، با تاکید بر نگاه امام و رهبری به مسئله فلسطین اظهار داشت: وقتی از خط امام و رهبری درباره موضوعی صحبت می کنیم، مواضع آنان برگرفته از قرآن است فلذا تفاوتی میان نگاه این دو نمی‌بینم.

وی افزود: در قرآن طولانی ترین بحث درباره اقوام درباره بنی اسرائیل است و بنا بر نقل امام راحل (ره) اشاره به سرگذشت اقوام گذشته بیان آینده بشریت نیز است.

رحیمیان خاطرنشان کرد: در متن تاریخ اسلام بخش عمده جنگ ها مربوط به یهود است یا یهودیان در آن دخالت داشتند.

دبیرکل جمعیت دفاع از مردم فلسطین تصریح کرد: مبتنی بر قرآن سرسخت ترین دشمنی با اهل ایمان را یهودیان شکل داده و شاخص ایمان و عدم ایمان دشمنی یهود است. امروز نیز باید بررسی کرد که یهود با چه کسی دشمنی دارد و با چه کسی همکاری می کند. یهود محارب یهودی است که به صورت اشغالگری در فلسطین است ولی یهودی که در حال ظلم و اشغالگری  نیست مد نظر نیست.

وی ادامه داد: نهضت امام خمینی (ره) علیه شاه آمیخته با مبارزه با آمریکا و اسرائیل است و امام راحل روز قدس را روز اسلام علیه کفر و مستضعفین علیه مستکبرین اعلام می کند و این فراتر از نگاه قومیت گرایی است.

رحیمیان بیان کرد: در شرایطی امام راحل از مقاومت لبنان حمایت کرد که بخشی از لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی بود. نویدهای روشن امام (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی در این خصوص نشانگر نابودی قطعی رژیم صهیونیستی است و این نابودی باور قطعی ما هست.

دبیرکل جمعیت دفاع از مردم فلسطین گفت: امروز ما در غزه نیز شاهد رسوایی رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای غربی هستیم.

همچنین، «سلمان رضوی کارشناس مسائل غرب آسیا» در پایان این نشست با تاکید بر بحث چالش های داخلی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در حالی که جنگ در هر نظام و سازوکار و حاکمیتی باعث انسجام می‌شود در موضوع رژیم صهیونیستی جنگ پس از طوفان الاقصی باعث افتراق و مشکلات و بحران در رژیم صهیونیستی شده است. یکی از این چالش ها برای نتانیاهو، اقبال و برجسته تر شدن نفتالی بنت در برابر وی شده است.

وی گفت: معاریو در همین زمینه عنوان داشت اگر بنت لیبرمن و برخی دیگر ائتلاف کنند ۲۹ کرسی را به دست خواهند گرفت و این پایان حیات سیاسی نتانیاهو خواهد بود.

رضوی بیان کرد: نتانیاهو از سوی دیگر مشکلات بسیاری را با بن گویر و اسموتریچ دارد. بحث اصرار بن گویر برای عضویت در  شورای جنگ که چندی پیش منحل شد یکی دیگر از چالش های نتانیاهو بود. توئیت ها و مواضع بن گویر علیه آمریکا و بایدن دردسر های زیادی را برای کابینه نتانیاهو به همراه داشت. بن‌گویر به دنبال انتقال برخی از اختیارات شاباک به پلیس ملی ذیل وزارت امنیت داخلی به ریاست خودش است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: چالش دیگر نتانیاهو بحث آینده رژیم پس از جنگ است‌. چالش بعد از دست رفتن حمایت های جهانی از این رژیم است. گذشت زمان بر علیه اسرائیل و به نفع مقاومت شد. پیروزی حزب کارگر در انگلیس، پیروزی چپ گرایان در فرانسه و چالش دانشگاه های آمریکایی موقعیت بدی را برای رژیم صهیونیستی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: چالش پنجم رژیم صهیونیستی ناکامی نتانیاهو در برابر ایران و عربستان و شکست وی در مهار ایران است. حاشیه های خانواده وی و همچنین پرونده های وی در دادگاه های رژیم صهیونیستی یکی دیگر از مشکلات وی است. تلاش نتانیاهو برای احاله مسئولیت شکست از خود به دستگاه های امنیتی از دیگر موضوعات و بحران های داخلی رژیم صهیونیستی است.

رضوی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش تعداد نیروهای نظامی اصلی و احتیاط، تلفات بالای نظامیان در غزه، ابهام در رابطه با آینده جنگ و فرسایشی شدن آن و ابهام در مواجهه با حزب الله از مهم ترین چالش های نظامی این رژیم به شمار می آید. اعتراضات مادران و خانواده های سربازان و هزینه هنگفت سربازان و عدم انجام خدمت سربازی از سوی آنان از دیگر چالش های اجتماعی اسرائیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha