بیش از ۱۱ هزار مرزنشین قصرشیرینی از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان مرزی معادل ۵۰ درصد زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات متنوع این سازمان استفاده می‌کنند.

فرزاد خسروی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، افزود: افراد زیر پوشش در قالب بیمه شده اصلی، تبعی و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی برخوردارند و شامل اقشار مختلف کارگران، کارمندان ادارات و نهادها و افراد تحت تکفل آن ها است.

وی اظهار کرد: این اداره همچنین به ۸۰۰ بیمه شده اصلی و تبعی شامل بازنشستگان، از کارفتادگان و بازماندگان مستمری و به ۲۰نفر نیز مقرری بیکاری پرداخت می‌کند.

سرپرست تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین در ادامه گفت: در مجموع ۸۴ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال پرداختی در قالب تعهدات بلندمدت به عنوان مستمری به افراد از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده و ۲میلیارد و ۷۰۷میلیون ریال نیز در قالب تعهدات کوتاه مدت تحت عنوان بیمه بیکاری، استراحت ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و کمک بلاعوض به بیمه شدگان پرداخت شده است.

خسروی‌فر اضافه کرد: با تلاش موثر کارکنان خدوم و زحمتکش این اداره شاهد تحقق اهداف و برنامه های این سازمان و اهم برنامه های این سازمان هستیم که در این راه از مشارکت و تعامل مناسب شرکای اجتماعی این سازمان اعم از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: تمرکز بر اصلاح فرآیندها با رویکرد افزایش رضایتمندی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران و احصا و اعلام مشکلات آنان توام با ارائه راهکارهای لازم به مراجع تصمیم گیر، افزایش تعداد بیمه شدگان و پوشش بیمه ای با اولویت زنان خانه دار، دانشجویان، کشاورزان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد از مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی است.

در تاریخ کشورمان به دلیل اهمیت و دربرگیری فعالیت های سازمان تامین اجتماعی ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha