همایش «شیرخوارگان حسینی» در ۹۸۰ بقعه کشور برگزار می‌شود/ اعزام ۲۲۰۰ مُبَلغ

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه «همایش شیرخوارگان حسینی» در ۹۸۰ بقعه در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ موقوفه دارای درآمد با نیت فعالیت در زمینه عزاداری برای سید الشهدا(ع) در قالب تعزیه‌داری، عزاداری و سخنرانی مذهبی است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری که روز چهارشنبه - ۲۰ تیر- در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه -۲۲ تیرماه- در ۹۸۰ بقعه کشور برگزار خواهد شد، گفت: طرح بصیرت عاشورایی نیز که از هفدهم تیرماه آغاز شده است تا ۱۴ شهریور در ۳۲۰۰ بقعه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بصیرت عاشورایی با بیان اینکه در ابتدای ماه محرم فضاسازی و سیاهپوشی محیط بقاع متبرکه آغاز شده است، گفت: مجالس عزا، سخنرانی، عزاداری و اطعام عزاداران در قالب این طرح نیز در حال انجام است. براساس برنامه ریزی های انجام شده ۲۲۰۰ مبلغ نیز برای اجرای این طرح در امامزادگان سراسر کشور حضوری فعال خواهند داشت.

همایش «شیرخوارگان حسینی» در ۹۸۰ بقعه کشور برگزار می شود/ اعزام ۲۲۰۰ مُبَلغ

عادل با تاکید بر اینکه هم اکنون تولید محتوا در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام و در اختیار بقاع قرار گرفته است، اظهار داشت: برگزاری همایش های مختلف در قالب بیان تاریخ عاشورا در ۵۲۰ بقعه عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر برنامه های اجرایی این ایام را پاسخگویی به سوالات، شبهات، احکام و دیگر برنامه های ویژه نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: اقامه نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در بقاع متبرکه در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: استقرار هیات‌های مذهبی در امامزادگان نیز امسال مانند سال‌های گذشته انجام خواهد شد و آستان امامزادگان شاخص میزبان هیات‌های شاخص مذهبی خواهند بود.

همایش «شیرخوارگان حسینی» در ۹۸۰ بقعه کشور برگزار می شود/ اعزام ۲۲۰۰ مُبَلغ

اجرای طرح «شمیم حسینی» در قالب عمل به نیت واقفین

عادل با اشاره به طرح شمیم حسینی بیان داشت: موضوعات اصلی نیات واقفان برای سیدالشهدا(ع) شامل تعزیه‌خوانی، اطعام، روضه‌خوانی و غیره است.هم اکنون ۲۳۰ هزار موقوفه در قالب ۸۰۰ نیت مختلف در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ موقوفه دارای درآمد با نیت فعالیت در زمینه عزاداری برای سید الشهدا(ع) در قالب تعزیه داری، عزاداری وسخنرانی است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار امامزاده کشور فاقد هرگونه نذورات و درآمدزایی هستند، گفت: یکی از اولویت های اجرای طرح شمیم حسینی، حمایت از بقاع است و در دهه اول محرم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمد موقوفاتی‌ که ویژه تعزیه‌داری هستند، به این موضوع اختصاص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن برای امامزادگانی است که هیات‌های مذهبی در آنها حضور دارند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ اعتبار دهه اول ماه محرم ۷۰ میلیارد تومان بود که در این زمینه ۹ هزار و ۳۰۴ حواله برای برنامه های معنوی در آستان امامزادگان صادر شده بود. ‌ امسال که اعتبار برنامه‌های طرح شمیم حسینی بالاتر رفته، ۱۰۰ هیات مذهبی نیز به صورت ویژه حمایت خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha