بیش از ۶ هزار میلیارد ریال درآمد از محل پرونده‌های نفتی و گازی نصیب ایلام شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی از محل پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های نفتی و گازی نصیب این استان شده است.

به گزارش ایرنا، "عزیزالله عباس‌پور" روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با تبریک روز مالیات و هفته فرهنگ مالیاتی ضمن تاکید بر اهمیت نظام مالیاتی کشور، اظهار کرد: خرداد و تیر هر سال برای سازمان امور مالیاتی ۲ ماه ویژه محسوب می‌شوند چرا که همزمان با خرداد و تیر هرسال، موضوع تسلیم اظهارنامه صنوف مختلف در منابع مالیاتی از جمله ارزش افزوده مشاغل و مستغلات اجرا می‌شود.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان، برای حفظ حرمت و جایگاه شهدای خدمت، مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی را به مدت ۴۵ روز و همچنین اظهارنامه فصل اول ارزش افزوده سال جاری را به مدت یک ماه افزایش داد به طوری که تاریخ انقضاء مدت تسلیم اظهارنامه مشاغل از ۳۱ تیر به ۱۵ مرداد و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول سال جاری از ۳۱ تیرماه به ۳۱ مرداد ماه تغییر کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: همچنین اظهارنامه اشخاص حقوقی و مستغلات تغییری نکرده و مودیان مالیاتی همانند سال‌های گذشته تا ۳۱ تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دارند.

عباس‌پور بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان ایلام بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی از محل پرونده‌های نفتی و گازی نصیب ایلام شد

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان وصول شد، تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی استان با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده از سوی اداره کل مالیاتی استان محقق شد که منابع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ادامه داد: همچنین در این مدت(سال ۱۴۰۲) چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و جمعیت عشایری توزیع شده است.

به گفته وی، در این بازه زمانی ۴۷۰ میلیارد ریال هم به فرمانداری های استان پرداخت شده است.

عباس پور تاکید کرد: با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب به استان و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ فعال در استان، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص می‌یابد.

وی با تقدیر از استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همراهی سازمان امور مالیاتی کشور در انتقال پرونده مالیاتی نفتی به استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی از انتقال پرونده‌های نفتی نصیب ایلام شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با ۶۱۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲ شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha