نصاب جدیدی در مصرف برق خواهیم داشت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: باتوجه‌به افزایش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود نصاب‌های جدیدی در نیاز مصرف برق کشور به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت وگویی افزود: روز گذشته نصاب جدیدی در نیاز برق کشور تجربه شد و به عدد ۷۷ هزار و ۱۵۱ مگاوات رسیدیم.

وی ادامه‌داد: امروز هم روز بسیار گرمی است و پیش‌بینی ما این است که نصاب جدیدی در این‌ زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: به طور قطع این نصاب‌های جدید یعنی مصرف بیشتر برق و یعنی اینکه ما باید برای تامین برق مناطق مختلف کشور به‌ویژه مناطق گرمسیر بیشتر تلاش کنیم.

رجبی مشهدی گفت: با هدف مشارکت هم‌وطنان در مدیریت مصرف برق در شرایط این افزایش مصرف، روز گذشته پیامکی برای هم‌وطنان در ۶ استان کشور که به طور عمده مناطق گرمسیر بوده‌اند، در سطح هشدار ۲ صادر شد.

وی ادامه‌داد: این پیامک به این معنا بود که مردم در ساعات اوج مصرف بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند و از دور کند کولرهای آبی و دمای بالاتر از ۲۴ درجه در کولرهای گازی استفاده کنند.

مدیرعامل توانیر افزود: به‌ازای هر یک درجه افزایش دمای کولرهای گازی سه درصد از مصرف برق کاسته می‌شود و این مهم کمک می‌کند که ما برق را بتوانیم به‌صورت پایدار در اقصی‌ نقاط کشور به‌ ویژه مناطق گرمسیر عرضه کنیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: کاهش دما از ۱۷ به ۲۴ به تأمین ۲۰ درصدی برق کمک می‌کند.

وی گفت: با وجود افزایش دمای هوا و مصرف اکنون شبکه سراسری برق پایدار است.

مدیرعامل توانیر از همکاری بخش اداری تشکر کرد و گفت: صرفه‌جویی در بخش اداری می‌تواند به تأمین یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات برق کمک کند.

رجبی مشهدی به مراکز تجاری بزرگ توصیه کرد تا مولدهای خود را در اوج مصرف در مدار قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha