۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85536179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در نرخ ولادت رتبه ۱۵ کشور را دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای مربوط به شاخص‌های حیاتی تا سال گذشته، نرخ ولادت در این استان با میزان ۱۲.۴ درصد، در رتبه ۱۵ کشور قرار گرفت. 

مهدی ژاله چیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان در نرخ ولادت استان در سال ۱۴۰۱ رتبه ۱۶ را داشت که سال گذشته یک پله صعود را داشت.

وی ادامه داد: در بین شهرستان های استان در شاخص نرخ ولادت نیز خدابنده رتبه نخست و شهرستان زنجان رتبه آخر را در استان دارد.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۵۸۱ واقعه طلاق طی سال گذشته با نرخ طلاق ۲.۳ درصد و با کاهش نیم درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان ثبت شد.

وی افزود: تعداد طلاق ثبت شده استان در سال ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۵۹۳ واقعه، نرخ طلاق ۲.۳ و میزان تغییر نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش سه درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سن پدران این استان در زمان تولد اولین فرزند، ۳۲.۵ سال و مادران ۲۶.۹ سال است، گفت: سن پدران و مادران در شهرستان ابهر در زمان تولد اولین فرزند، از سایر مناطق استان بیشتر است.

بر اساس اعلام معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بر پایه آخرین داده های مرکز آمار ایران، جمعیت این استان در سال جاری به یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha