۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85536226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عارف: دانشگاه باید در خدمت مطالبات مردم باشد

۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85536226
عارف: دانشگاه باید در خدمت مطالبات مردم باشد

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد امید ایرانیان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز علمی به ویژه دانشگاه تهران برای حل چالش‌های کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه باید در خدمت مطالبات مردم باشد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا؛ محمدرضا عارف در همایش ملی تقدیر از حقوقدانان حامی و فعالان حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در دانشگاه تهران بر ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز علمی به ویژه دانشگاه تهران برای حل چالش های کشور تاکید کرد و اظهار داشت: بخاطر سیاست‌های تنگ‌نظرانه نتوانستیم از دانشگاه تهران استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مزیت رئیس جمهور منتخب را نسبت به دوره‌های قبل نداشتن وابستگی حزبی و تشکیلاتی دانست و افزود: این یک فرصت طلایی برای کشور است. بگذارید در آرامش سیاسی، یک دولت شایسته ایجاد شود. برای این‌که رئیس جمهور موفق شود نیاز به همدلی حول مسائل مشترک داریم.

عارف این را هم گفت: گاهی به جای رسیدگی به مطالبات مردم آن‌ها را قلع و قمع کرده‌ایم. ما امروز با بحران شکاف بین‌نسلی مواجه هستیم. واقعا باید هرچه سریع تر برای از بین بردن فضای امنیتی دانشگاه‌ها کاری کنیم و احساس می‌کنم شرایطی برای بهبود این وضعیت فراهم است.

وی به شرکت نکردن بیش از ۵۰ درصد جامعه در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این بخش از جامعه یعنی رای خاکستری ها را نتوانستیم به میدان بیاوریم چون به مطالبات‌شان بی‌توجهی شده است این بخش از جامعه پیام خودشان را رساندند و باید آن‌ها را جدی گرفت برای این‌که شرایط جدیدی که در کشور به وجود آمده است به خوبی پیش برود نیاز به همدلی حول محورهای مشترک داریم.

معاون حقوقی و نظارت ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نیز در این همایش با تشکر از همه کسانی که به صندوق رأی قدرت بیشتری دادند، گفت: تلاش‌ بود که به مردم‌ اطمینان بدهیم که توانایی نظارت و صیانت از آرای آنها را داریم و نظر مردم را جلب کردیم. وقت آن است که خون تازه‌ای در دستگاه اجرایی کشور دمیده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رهامی گفت: این مردم‌ هستند که باید به ما نمره بدهند و در پایان چهار سال بگویند شما به وعده‌هایتان عمل کرده‌اید و سرنوشت‌ دوره‌ بعد ریاست جمهوری هم بر اساس‌ این نمره تعیین خواهد شد. ما از رئیس جمهور منتخب اجرای بدون‌ تنازل و تمام عیار قانون اساسی بر مبنای اصل ۱۱۳ را خواستار هستیم.

وی یادآورشد: دستگاه اجرایی کشور باید چالاک باشد و در حال‌ حاضر خیلی تنبل شده‌ است. تا چه زمانی باید گرفتار تحریم باشیم؟ هر روز که می‌گذرد سفره مردم‌ کوچک‌تر می‌شود. به دلیل تبلیغاتی که در مجامع بین‌المللی علیه ما می‌شود، حقوق ما تضییع می‌شود.

عارف: دانشگاه باید در خدمت مطالبات مردم باشد

رئیس پیشین دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی هم افزود: آنچه باید به دنبال اجرای آن باشیم، «اجرای قانون اساسی» است و مهمترین اختیاری که رئیس جمهور دارد، نظارت بر اجرای قانون اساسی است. خواسته ما حقوقدانان این است که رئیس جمهور این نظارت را احیا کند تا مردم بدانند کجا قانون زیر پا گذاشته شده است.

محمدرضا بیگدلی با اشاره به اینکه قوانین و قواعد حقوق بشر که قبول کرده‌ایم و کنوانسیون‌هایی که عضو شده‌ایم می‌توانند راهگشا باشند، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که رئیس جمهور یک معاونت حقوق بشر هم داشته باشد.

وی تأکید کرد: نکته دیگری که همواره باید مدنظر قرار بگیرد، بحث استقلال دانشگاه است؛ که از حیث حقوقی و تشکیلاتی است.

عارف: دانشگاه باید در خدمت مطالبات مردم باشد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha