۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 85536395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محسن رضایی: الگوی مدیریت دفاع مقدس قابل تسری به سایر بخش‌ها است

تهران- ایرنا- دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اینکه الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه قابل تسری به سایر بخش‌ها است، گفت: پژوهشگران با بررسی نقاط قوت و ضعف می‌توانند بابِ الگوگیری از این شیوه مدیریتی را در دیگر عرصه‌ها باز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رضایی روز پنجشنبه - ۲۱ تیرماه - در یادواره "خورشید دوکوهه و طلایه‌دار دوکوهه" که با حضور خانواده شهدا و رزمندگان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) گفت: امروز جایی در جهان نیست که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحبت نباشد و این شجره طیبه را جوانانی ناشناخته پایه نهادند که علاوه بر فرماندهی، مربی‌گری و انسان‌سازی می‌کردند تا درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت بدرخشد.

وی با بیان خاطراتی از دلاوری‌های شهیدان احمد متوسلیان و غلامرضا صالحی در عملیات‌های دفاع مقدس افزود: امروز برخی از برنامه و سرمایه برای اداره امور و مدیریت کشور سخن می‌گویند؛ حال آنکه ما نباید از ارزش‌ها، روش‌ها و رویکردهایی که در دفاع مقدس و با کوشش جوانان غیوری چون متوسلیان‌ها و صالحی‌ها که موجب پیشبرد شگفت‌انگیز مدیریت جنگ و پیروزی در دفاع مقدس شد، غافل شویم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب در دوران دفاع مقدس ضمن برشمردن ویژگی‌های شخصیتی فرماندهان دفاع مقدس مبنی بر مسئولیت‌پذیری و تکلیف‌شناسی آنان، با اشاره به توان جوانان امروز کشور گفت: جوانانی چون باکری‌ها، همت‌ها و متوسلیان‌ها در کشور هستند که باید محیط شکوفایی برای آنها فراهم شود.

رضایی با یادآوری روحیه و فرهنگ نقد، خلاقیت و نوآوری در میان فرماندهان دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس به‌رغم وجود فضای نقد و تکثر آرا، ارزش‌های برادری و فداکاری، حافظ انسجام نیروها بود اما امروز شاهد کمرنگ شدن این ارزش‌ها هستیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: تکثر برای وحدت است و رقابت برای پیشرفت؛ نقد برای اصلاح است ولی شخص‌گرایی موجب تبدیل تکثر و رقابت به نزاع و در نهایت عقب‌ماندگی کشور می‌شود.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره، خاطرنشان کرد: الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه که در سراسر جهان نامش بر سر زبان‌هاست قابل تسری به سایر بخش‌هاست و پژوهشگران با بررسی این موضوع و استحصال ضعف‌ها و قوت‌های این الگو می‌توانند دلایل عدم الگوپذیریِ سایر بخش‌ها را علت‌یابی و آسیب‌شناسی کرده و بابِ الگوگیری از این شیوه مدیریتی در سایر بخش‌ها را باز کنند.

در این مراسم از کتاب "راه خون" با حضور فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha