ریزش ساختمان مسکونی در یافت‌آباد تهران + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش ساختمان مسکونی در منظقه یافت‌آباد پایتخت خبر داد.

سیدجلال ملکی عصر پنجشنبه در گفت و گویی افزود: ساعت ۱۱ و ۱۶ دقیقه ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده به آدرس یافت‌آباد خیابان مهتدی خیابان محمودی اعلام شد که ماموران ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و در زمان پنج دقیقه به محل رسیدند.

وی اظهار کر: محل حادثه یک ساختمان ۲ طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود ۲۵۰ متر بود که به عمق تقریبی ۶ متر گودبرداری شده بود ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای ناشی از شکستن شیشه‌ها و دیوارها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند.

به گفته ملکی، دقایقی بعد نیمی از ساختمان ۲ طبقه کاملاً تخریب و داخل گودبرداری ریخت اما چون کسی در ساختمان حضور نداشت مورد مصدومیت نداشتیم. به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور کسی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری داده و مراجعت کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران یادآور شد: بارها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است این مساله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند. هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلندمرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهمتر می‌شود.

وی همچنین درباره حادثه آتش‌سوزی در شهرک بهشتی در مجاورت بزرگراه شهید بابایی نیز گفت: این آتش‌سوزی در یک ساختمان در حال ساخت و در یک انبار مصالح ساختمانی روی داد که این حادثه بدون مصدومیت مهار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha