نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت» در مراغه ۲۲ ساله شد + فیلم

مراغه- ایرنا- نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت» یا «روضه به روایت تصویر» که هر ساله در مجاورت مدرسه «شرف» مراغه برپا می‌شود، امسال ۲۲ ساله شد و با ۱۴ غرفه از ساعت ۹ تا ۲۴ پذیرای عزاداران حسینی است.

مسئول برپایی این نمایشگاه پنج‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه به همت بسیجیان و حسینیان شهرستان حدود ۲۰ روز کاری زمان برده و وقایع کربلا در غرفه‌های چهارده‌گانه آن شبیه‌سازی شده است.

«عبدالله کنعانی» با بیان اینکه نمایشگاه به غرفه شهدای خدمت ختم می‌شود، افزود: گودال قتلگاه در این نمایشگاه با هنرنمایی بسیجیان و حسینیان شبیه‌سازی شده و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شجاعت امام حسین (ع) و یارانش در کربلا به خوبی با بازدید از این نمایشگاه احساس می‌شود و تا حدودی می‌توان گفت که شبیه‌سازی‌های واقعه کربلا در فضای معنوی جایگزین روضه شده است.

نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت» در مراغه ۲۲ ساله شد + فیلم
شبیه‌سازی وقایع عاشورا در نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت»

کنعانی با بیان اینکه علاوه بر مردم مراغه حسینیان منطقه و میهمانان نیز از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، افزود: از جمله غرفه‌های جدید این نمایشگاه در سال جاری صحنه «ابراهیم ابن مجاب» است.

وی افزود: پیام بیست و دومین نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت» احترام به پدر و مادر و رعایت حجاب است.

به گزارش ایرنا این نمایشگاه صحنه‌هایی خلاقانه دارد که در سکوتی معنوی می‌تواند جایگزین مرثیه شود و اشک را بی‌اختیار بر چشمان هر انسان آزاده‌ای سرازیر کند؛ نمایشگاهی که کودکان و نوجوانان را نیز با وقایع عاشورا آشنا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha