۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85536850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری همایش "شیرخوارگان حسینی" در قزوین

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85536850
برگزاری همایش "شیرخوارگان حسینی" در قزوین

قزوین - ایرنا - همایش "شیرخوارگان حسینی" همانند سال های گذشته و همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم الحرام در امامزاده حسین (ع) قزوین و ۱۱۷ حسینیه، مسجد و بقاع متبرکه این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همه ساله و در اولین جمعه از ماه محرم بانوان قزوینی فرزندان شیرخواره خود را با پوشاندن لباس های مشکی و سبز و به یاد حضرت علی اصغر (ع)، فرزند ۶ ماهه امام حسین (ع) با حضور در بقاع متبرکه و مساجد به نوحه خوانی و عزاداری می پردازند.

در این مراسم، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه سرایی و نوحه خوانی و واعظان نیز به بیان اهداف قیام امام حسین (ع) و چگونگی واقعه کربلا می پردازند.

این در حالی است که حرم مطهر امامزاده حسین (ع) قزوین، فرزند بلافصل هشتمین پیشوای مسلمانان جهان امسال حال و هوایی خاص و معنوی به خود گرفته بود و بسیاری از خانواده ها، به ویژه بانوان همراه طفل های شیرخوار خود در این مراسم حاضر شده بودند.

این در حالی بود که پیش از آن، حجت الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت که مراسم امسال شیرخوارگان حسینی در ۱۱۸ مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه سطح این استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های ویژه و متفاوتی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین براساس سطح بندی های صورت گرفته در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، تاکید کرد: به روال سال های گذشته توزیع البسه، ویژه شیرخوارگان نیز در این مراسم انجامی می شود.

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی همچنین در آبیک، الوند، محمدیه، اقبالیه، بویین زهرا، آوج، تاکستان، بیدستان و سایر شهرها و روستاهای این استان در حال برگزاری است.

حضرت علی‌ اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین (ع) است که در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری و در واقعه کربلا با تیر حرمله ابن کاهل اسدی به شهادت رسید، شیعیان از آن حضور به عنوان باب‌الحوائج یاد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha