اجتماع شیرخوارگان حسینی در ۱۰۰ نقطه چهارمحال و بختیاری برگزار شد
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- همزمان با نخستین جمعه ماه محرم ، اجتماع شیرخوارگان حسینی در ۱۰۰ نقطه چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین مادران و شیرخوارگان حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع ) طفل ۶ ماهه حاضر در کربلا، اعلام کردند آموزه‌های قیام کربلا و درس بزرگ آن برای همیشه ماندگار است و از همان کودکی و شیرخوارگی این درس را در وجود کودکان خود ماندگار خواهند کرد.

مادران شهرکردی نیز امروز به همراه فرزندان خردسال و شیرخوارگان خود در این مراسم که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، حضور پیدا کردند و لالایی حزن اندوه برای طفل ۶ ماهه کربلا سر دادند.

یک استاد حوزه علمیه در این آیین اظهار داشت: فرزندان به عنوان یک امانت نزد ما هستند و باید این امانت به خوبی حفظ، تربیت شود و در نهایت به صاحب آن بازگردانده شود.

حجت‌الاسلام مهدی رجایی افزود: مادران در تربیت فرزندان به عنوان نسل آینده و امانت خدا به خانواده‌ها نقش مهم دارند و باید فرزندان به گونه‌ای تربیت شوند که از یاران امام زمان (عج) باشند.

به گفته وی، مراقبت از فرزندان و توجه به امور دینی آنها از ضرورت‌های امانتداری است و پدر و مادری که به فرزند خود بی‌توجهی کند و در فکر تربیت فرزند و مراقب دین و ادب آن نباشد، فرزند خود را از نظر روحی و باطنی خواهند کشت.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی مادران به همراه فرزندان خود به مرثیه خوانی و عزاداری در وصف حضرت علی اصغر(ع) طفل ۶ماهه حاضر در کربلا پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha