مادران به عشق حضرت علی اصغر در حرم عبدالعظیم کودکان خود را به آغوش کشیدند

شهر ری - ایرنا - همایش شیرخوارگان حسینی همزمان در سراسر کشور با حضور انبوه مادران و کودکان شیرخواره در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و مادران به عشق حضرت علی اصغر در حرم عبدالعظیم کودکان خود را به آغوش کشیدند .

به گزارش ایرنا ، آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، امروز جمعه ششم محرم، مصادف با ۲۲ تیرماه با حضور شیرخوارگان حسینی و مادران آنها در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

مادران به عشق حضرت علی اصغر در حرم عبدالعظیم کودکان خود را به آغوش کشیدند

این همایش نورانی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی و مرثیه سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کربلایی الیاس آستی و شعرخوانی حاج احمد بابایی همراه بود.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان(ع) مقدم همه مادران و کودکان را به این مراسم معنوی گرامی می دارد.

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار می شود . بنابر آمار، به طور همزمان در ۲۵۰۰ نقطه از ایران و ۲۳۰ نقطه از جهان همایش شیرخوارگان اجرا شد.

برگزاری این همایش در دنیا بازتاب‌های مثبت فراوانی یافته است.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرستانهای جنوب شرق استان تهران برگزار شد

با حضور خیل عظیم مادران و فرزندان خردسال در شهرستان های جنوب شرق استان تهران، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صبح امروز جمعه مصادف با ۶محرم الحرام همایش بزرگ شیرخوارگان در مصلی ها و حسینیه های شهرستان های جنوب شرق استان تهران با حضور خیل عظیم مادران و کودکان برگزار شد.

نوای" یاحسین" عجین با اشک مادران حسینی در فضای ناب زیبای این همایش معنوی موج می زد. در هر مراسم ۵مداح به ذکر مصیبت کربلا پرداخته و مباحث تبیینی موثری را در این مراسم بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha