آیت‌الله علم‌الهدی: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در اولویت مسوولان باشد

مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهدگفت: مسوولان کشور که عامل به قرآن، مؤمن، مجاهد و ایثارگر هستند باید با اولویت و همه توان با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: امروز اولین جمعه ماه محرم امسال است و دلیل اینکه هفته گذشته به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، ریشه در فلسفه قیام عاشورا دارد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) تاکید کرد که ماهیت انقلابش اقامه امر به معروف و نهی از منکر است، به همین دلیل می گوییم هرکس حسینی است، باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: نهی از منکر می تواند به اشکال گوناگون از توجیه و تبیین گرفته تا اعمال قدرت و حاکمیت اجرا شود. بر همه واجب است به حد بضاعت خود قائل به نهی از منکر لسانی باشند.

به گفته وی، منکر یک ناهنجاری اجتماعی است و باید با قدرت جلوی آن را گرفت.

آیت الله علم‌الهدی دامه داد: برادران و خواهران، گستره امر به معروف و نهی از منکر را سیدالشهدا(ع) برای ما مشخص کردند. تا کجا امر به معروف و نهی از منکر باید کرد؟ تا جایی که دختر سه ساله اش را روی بدن پاره پاره اش کتک زدند و طفل شیرخوارش را در آغوشش با تیر ذبح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha