وزیر فرهنگ حکومت سرپرست: افغانستان خانه همه افغان‌هاست

کابل-ایرنا- وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست افغانستان با تاکید بر اتحاد همه افغان ها برای ساختن این کشور، گفت: افغانستان خانه مشترک همه افغان‌هاست.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا از کابل، «ملا خیرالله خیرخواه» در دیدار با اعضای «انجمن انسجام کادرهای افغان مقیم خارج» خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته، اقدامات خوبی در حوزه بهبود زیرساخت های افغانستان انجام شده است اما اکنون وقت آن است که همه افغان‌ها تحت یک چتر واحد در خاک و کشور خود با اتحاد و برداری به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند و افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها است.

اعضای انجمن انسجام کادرهای افغان مقیم خارج نیز در این نشست بر حفظ منافع و حاکمیت ملی، و تمامیت ارضی افغانستان تاکید و این آزادی و کامیابی پس از بیست سال اشغال را نتیجه خون شهدای افغان و یک دستاورد بزرگ برای این ملت رنجدیده اعلام کردند.

آنها ضمن حمایت از اقدامات دولت سرپرست افغانستان، نظرات خود را درباره چگونگی رسیدن به افغانستان باثبات و مترقی با وزیر فرهنگ این کشور به اشتراک گذاشتند.

دکتر ودان یکی از اعضای انجمن انسجام کادرهای افغان مقیم خارج در این نشست گفت: «در بیست سال گذشته ما تنها تحت اشغال نظامی نبودیم بلکه با اشغال اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز روبرو بودیم. ارزش‌های ملی و فرهنگی ما تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار داشت و مفاخر و مشاهیر ما به باد فراموشی سپرده شده بود. »

وی حفاظت از فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی ملی را از مسولیت‌های مهم وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha