رئیس کمیته مربیان فدراسیون کاراته: دانش افزایی مربیان موجب ارتقای کاراته می شود+فیلم
عکس آرشیوی

شیراز-ایرنا- رییس کمیته مربیان فدراسیون کاراته با اظهار اینکه دانش افزایی مربیان موجب ارتقای کاراته می شود، گفت: می کوشیم با آموزش و برگزاری دوره های تربیت مدرس ، مربیان را به علم و دانش روز این رشته آشنا کنیم.

دکتر رشید خدابخش شامگاه جمعه ۲۲ تیرماه در حاشیه برگزاری مرحله دوم دوره تربیت مدرس کاراته کشوری در شیراز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: برگزاری دوره های تربیت مدرس و کمک مدرسین توسط کمیته مربیان فدراسیون کاراته زمینه ساز افزایش کیفیت در بخش آموزش بویژه در دوره های مختلف مربیگری خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدرسین کلاس های مربیگری در تمامی سطوح با شرکت در این دوره ها ضمن افزایش دانش فنی در ابعادی نظیر روانشناسی ورزشی، مدیریت، تغذیه، آسیب شناسی و بیومکانیک، دانش خود را به روز خواهند کرد.

مدیرکل اسبق ورزش و جوانان فارس ادامه داد: استان فارس همیشه از قطب های برتر این رشته در کشور بوده که قهرمانان زیادی را هم در آسیا و هم جهان معرفی کرده است و این انتظار وجود دارد که با تعلیم و تربیت بیشتر مربیان، شاهد شکوفایی استعداد های بیشتری از این استان درعرصه های مختلف داخلی و خارجی باشیم.

خدابخش با بیان اینکه آموزش و تربیت مدرسان در اولویت کاری فدراسیون قرار دارد، تصریح کرد: براین باوریم با آموزش می توان قله های این رشته را در جهان فتح کرد.

این مدرس و پیشکسوت کاراته کشور از همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان، هیات کاراته فارس و مسئولان پایگاه هوایی شهید دوران محل بر گزاری کلاس قدر دانی کرد.

رئیس فدراسیون کاراته: دانش افزایی مربیان موجب ارتقای کاراته می شود+فیلم
کلاس مربیگری کاراته در شیراز

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مدرسین کاراته کشور در این دوره و میزبانی از این عزیزان مایه مباهات ورزش استان فارس است.

عبدالرحیم خداجو افزود: حضور مدیران توانمند ورزش کشور از جمله دکتر رشید خدابخش که سابقه بسیار درخشانی در امر مدیریت ورزش کشور دارند در استان فارس می‌تواند منشا خیر و افزایش دانش کاراته استان فارس و کشور شود.

چرا در کاراته فارس دیگراز قهرمان المپیک و جهان نامی نیست ؟

به گزارش خبرنگارایرنا ، کاراته یکی از رشته هایی است که از سالیان دور در فارس استعدادهای زیادی داشته برای همین هم یکی از قطب های کشور محسوب می شود و در گذشته نه چندان دور محمدرضا محمدی موفق به کسب مدال طلای جهان شد، زنده یاد نوید محمدی مدال طلای المپیک جوانان گرفت و شیما آل سعدی مدال آسیایی و جهانی درکارنامه دارد.

همچنین علیرضا شیرصفت،علی گلشن، محمد حسین شیر صفت، میثم جمالی پور، علی حاجی زاده، حمید رضا ساعدی و زهرا بینایی هم دیگر مدال آوران فارس در عرصه آسیا و بین المللی هستند و اینکه چرا در این استان دیگر این عناوین برون مرزی تکرار نمی شود پاسخی است که باید هیات کاراته فارس که از ثبات مدیریتی برخوردار نیست، بدهد.

خانه کاراته فارس بدون آب و برق و گاز

خانه کاراته فارس واقع در ورزشگاه پارس شیراز که کمتر از ۲سال است راه اندازی شده و خرداد ماه سال ۱۴۰۲ مورد بازدید سید حسین طباطبایی رئیس فدراسیون قرار گرفت اما این خانه بدون آب، گاز، برق و تشک ( تاتامی) در حال خاک خوردن است و معلوم نیست سرنوشت این سالن به کجا خواهد کشید و چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید؟

رئیس فدراسیون کاراته: دانش افزایی مربیان موجب ارتقای کاراته می شود+فیلم
آموزش مربیگری کاراته در شیراز

۲۴ هزار ورزشکار سازمان یافته، فرصت یا تهدید ؟

براساس آمار هیات کاراته فارس، این رشته هم اینک ۲۴ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۵۰ سبک فعال دارد که این آمار هم فرصت است و هم تهدید و به نظر می رسد کاراته تنها رشته ای در این استان است که این تعداد ورزشکارسازمان یافته دارد اما هنوز خانه ای مجهز برای تمرین و مسابقه ندارند که این امر یک تهدید جدی محسوب می شود چرا که دیگر نامی از ورزشکاران ملی و مدال آور برون مرزی نیست و فقط باید به آمار گذشته دلخوش کرد.

کاراته فارس هم اینک به صورت سرپرستی اداره می شود و براساس فراخوان ثبت نام داوطلبان ریاست این هیات تاکنون پنج نفرنام نویسی کرده اند که مرحله گزینش و بررسی صلاحیت آنها از سوی اداره کل ورزش و جوانان طی می شود تا زمان برگزاری مجمع انتخابی رئیس هیات مشخص و این رشته پر طرفدار از بلاتکیفی نجات یابد.

به گزارش ایرنا، ۵۱ هیات ورزشی در فارس فعال است که حدود ۱۴ هیات به صورت سرپرستی اداره می شود و این امر یک چالش جدی برای فارس محسوب می شود چرا که برخی رشته ها بیش از ۲ سال است که به صورت سرپرستی اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha