۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85537451
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پویش اطعام و احسان حسینی در قشم به اجرا درآمد

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85537451
پویش اطعام و احسان حسینی در قشم به اجرا درآمد

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم از اجرای پویش اطعام و احسان حسینی در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

رضا تارک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پویش احسان و اطعام حسینی در دهه اول محرم امسال با محوریت مراکز نیکوکاری و مساجد این شهرستان مرزی به اجرا درآمده‌ است.

وی ادامه داد: در اجرای این پویش کمیته امداد امام(ره) قشم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی از جمله مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها، مواکب، گروه‌های جهادی و سایر تشکل‌های مردمی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: در این پویش علاوه بر طبخ غذای گرم، بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان با استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی، مراکز نیکوکاری و خیران با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در این ایام تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

تارک اضافه کرد: علاوه بر فعالیت آشپزخانه‌های اطعام حسینی در طول ماه محرم، حسینیه‌ها و مساجد سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس نیز غذای گرم طبخ و بین عزاداران و نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی با قدردانی از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری گفت: قشموندان و مردم خیر سرزمین آب و آفتاب می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت ۷۷۶۴-۵۰۰۲-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و یا از طرق کد دستوری #۰۷۶۵*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی به اطعام نیازمندان در ماه‌های محرم و صفر در قالب اطعام حسینی در این جزیره اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۲ هزار و ۵۰۰ پُرس غذای گرم به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال طبخ و بین نیازمندان این جزیره توزیع شده بود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha