اجرای بزرگترین عملیات اعزام راهیان نور از اول مرداد/ تلویزیون اینترنتی راه‌اندازی می‌شود 

تهران- ایرنا- دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از اجرای بزرگترین عملیات اعزام راهیان نور از نیمه تابستان امسال خبر داد و گفت: استان‌های غرب و شمال غرب میزبان این اعزام خواهند بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سرهنگ روح‌الله محمد حسین‌زاده روز شنبه- ۲۳ تیرماه- در نشست خبری اعلام برنامه‌های راهیان نور اظهارداشت: اهمیت راهیان نور یک موضوع مهم در فضای انقلاب اسلامی و فرآیندهای تعریف شده از ابتدای انقلاب است که در حال نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای راهیان نور در برهه های مختلف افزود: خادمان اربعین بخش اعظمی از همین نیروهای راهیان نور هستند، در فضای بحران ها سیل، زلزله و کرونا و غیره نیروهای راهیان نور حضور دارند و نقش آفرینی می‌کنند.

محمدحسین‌زاده از بزرگترین عملیات اعزام راهیان نور به غرب و شمال غرب کشور خبر داد و گفت: این اعزام ها از اول مرداد تا ۲۶ شهریور صورت خواهد گرفت که بیشترین اعزام به غرب تاکنون خواهد بود و در این اعزام استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه میزبان خواهند بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به همکاری مجموعه های سپاه، ارتش و فراجا، کمیته اسکان و فعالیت و همکاری مجموعه های قرارگاهی در نهادهای مختلف اشاره و تاکید کرد: طبق سند ابلاغی رییس‌جمهور شهید تمام دستگاه ها در همکاری با راهیان نور به عنوان یک فعالیت عظیم فرهنگی ماموریت و مسئولیت دارند که به خوبی از عهده آن برآمده‌اند و یک هم افزایی عظیمی امروز شکل گرفته است.

محمدحسین زاده با اشاره به دست اندرکاری حدود ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور و تمام دستگاه ها در راهیان نور گفت: اقدامات جدیدی هم در راهیان نور شاهد بودیم از جمله بیمه شدن تمامی ابنیه، زائران و اموال با حمایت وزارت اقتصاد که امنیت خاطری برای نقش آفرینان ایجاد کند.

وی از اجرای ۲۳ یادمان توسط قرارگاه های سپاه و بسیج در راهیان نور غرب کشور خبر داد و گفت: برنامه های زیادی برای این سفرها در نظرگرفته شده از جمله روایت گری راویان بومی استان های غرب و شمال غربی برای زائران، اجرای پویش های مختلف از جمله طرح «نائب الشهید»، «من یک عکاسم»، استفاده از گروه های سرود و در بحث راویتگری بنا داریم از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز بهره ببریم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به اهمیت نقش رسانه ها در این رویکرد تاکید کرد و گفت: به منظور توانمندسازی اهالی رسانه نشستی در روز ۲۸ تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس خواهیم داشت و علاوه بر این ایجاد استودیوهایی برای تولید اخبار به طور مستقیم در استان های میزبان درنظر گرفته شده است.

وی به همزمانی راهیان نور غرب با یادمان ها و عملیات های «مرصاد»، «نصر ۷» و «حاج عمران » اشاره و تصریح کرد: آگاه سازی فرهنگی توسط بیلبوردهای مسیر، حضور ویژه خواهران در خدمات دهی به زائران با توجه به اینکه اکثر آنان از بانوان هستند، تشکیل شورای پیشکسوتان راهیان نور طی چند روز گذشته برای کمک به راهیان نور از دیگر مواردی است که برنامه ریزی شده است.
 
وی گفت: برای سهولت کار زائران اعزام به صورت خودرو شخصی را هم داریم و از در صورت تمایل زائران هر استان کشور یک کاروان خودرو شخصی به راهیان نور غرب و شمال غرب اعزام خواهند شد.

وی به ضرورت همکاری رسانه ها بویژه در تببین شعار سال راهیان نور با عنوان « در راه فتح قله ایم» تاکید و خاطرنشان کرد: راه اندازی تلویزیون اینترنتی راهیان نور و پخش زنده برنامه های یادمان ها از رسانه ها را در راستای اطلاع رسانی برنامه ریزی کرده ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha