۱۷درصد کارکنان دولت در آذربایجان شرقی در پنج سال آینده بازنشسته می‌شوند

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارکنان دستگاه های اجرایی در استان در آستانه سالمندی قرار دارند، گفت: ۱۷ درصد از کارکنان دولت در این استان در پنج سال آینده بازنشسته می‌شوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این سازمان، حیدر فتح‌زاده روز شنبه در جلسه بررسی ساختار نیروی انسانی استان اظهار کرد: تعداد کارکنان دستگاه های اجرایی در استان ۱۰۳ هزار و ۶۵۱ نفر است که ۵۹ درصد آن را مردان و ۴۱ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه سن بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۶ نفر از کارکنان دولت در استان بالای ۵۰ سال است، گفت: ۵.۵ درصد کارکنان دارای مدرک دکتری، ۲۴.۳ درصد فوق لیسانس، ۴۵ درصد لیسانس و بقیه فوق دیپلم و پایین‌تر هستند.

فتح‌زاده یادآور شد: چالش اساسی و بنیادی دستگاه‌های اجرایی، بازنشسته شدن نیروی‌های کیفی و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف توسعه سازمان و جانشین سازی نامناسب آنها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۴۱۸ نفر از کارکنان استان مجرد هستند که باید اقدامات و تسهیل گری لازم برای فراهم شدن زمینه ازدواج این قشر فراهم شود.

فتح زاده بیان کرد: تدوین برنامه کیفی‌سازی نیروی انسانی، جانشین‌پروری، متناسب سازی شغل و تحصیل، تدوین برنامه‌های توانمندسازی کارکنان در ارتباط با شغل و بکارگیری بر مبنای توانمندی فردی و سازمانی مهمترین عامل در ارتقای کارایی، اثربخشی و بهره‌وری نیروی انسانی است.

صرف یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام چاراویماق در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۳ برای اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان چاراویماق یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال صرف شده که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

فتح‌زاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چاراویماق که با رویکرد محرومیت زدایی و ارتقای شاخص‌های توسعه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اتمام پروژه‌های بخش آب، راه، مدارس، فرهنگی و وزرشی و طرح‌های بنیاد مسکن جز اولویت‌های شهرستان در توزیع اعتبارات بوده است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط مسوولان و نمایندگان شهرستان ها با دستگاه‌های ستادی جهت انعکاس مسائل و مشکلات شهرستان‌ها به دستگاه‌های مرکز تاکید کرد.

فتح‌زاده اضافه کرد: تامین آب شرب پایدار چاراویماق برنامه اولویت‌دار شهرستان محسوب می‌شود و باید برنامه ریزی‌های مناسب جهت اتمام به موقع پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha