بزرگترین جشنواره مبلمان اینستاگرامی دروغ از آب درآمد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان بزرگترین جشنواره مبلمان اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم با تبلیغات دروغین و استفاده از تصاویر آرشیوی موجود در اینترنت شهروندان را فریب می‌داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: چندی پیش شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش مبلمان از او کلاهبرداری کرده‌اند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه گفت که در فضای مجازی به دنبال خرید مبلمان برای منزل خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از بزرگترین جشنواره فروش مبلمان با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور نیمی از مبلغ را بعنوان بیعانه برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به کارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه فروش مبلمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق حاشیه تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۶ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم در بازجویی گفت که با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه جشنواره فروش فوق العاده مبلمان با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت نیمی از مبلغ بعنوان بیعانه کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاههای معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

سرهنگ معظمی گودرزی عنوان کرد: همچنین شهروندان قبل از دریافت کالا و بررسی سالم بودن و تطابق داشتن با خرید خود وجهی را به عنوان تسویه و یا بیعانه پرداخت نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha