فعالان شبکه‌های اجتماعی در شهرستان‌ها هویت رسانه‌ای پیدا می‌کنند

شهرکرد- ایرنا- مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالان شبکه‌های اجتماعی در شهرستان‌های کمتربرخوردار که رسانه رسمی ندارند شناسایی و پس از برگزاری دوره آموزشی کارت خبرنگاری به آنها اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مقیمی روز شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع مدیران شهرستانی این استان با تشریح برنامه‌های قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: در قالب این طرح که یکی از برنامه‌های این قرارگاه است فعالان شبکه‌های اجتماعی در استان‌های کمتر برخوردار که نمایندگی روزنامه رسمی و یا خبرگزاری فعالی وجود ندارد، شناسایی و برای آنها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره‌های آموزشی برای این فعالان برگزار و در نهایت به آنها مدرک رسمی و کارت خبرنگاری داده می‌شود.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با این طرح هم سواد رسانه‌های فعالان شبکه‌های اجتماعی افزایش داده می‌شود و آنها هویت رسانه‌ای پیدا می‌کنند و هم فضای رسانه‌ای این مناطق آرام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تدوین برنامه‌های قرارگاه عدالت فرهنگی در کشور بیش از ۶۰ سفر شهرستانی انجام شده است، گفت: در این سفرها با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هنرمند به صورت فردی و گروهی نشست برگزار شده و نیازمندی‌ها و مطالبات هر منطقه‌ای را بررسی کرده‌ایم.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این برنامه طی ۲ سال اخیر تدوین و از امسال وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود و تغییرات انتقال دولت نیز نمی‌تواند آن را دستخوش تغییر کند.

مقیمی مهمترین هدف قرارگاه عدالت فرهنگی را توزیع عادلانه برنامه‌ها در سطح کشور عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در قرارگاه عدالت فرهنگی مباحث عمرانی تعریف نشده است و در خصوص تبدیل نیرو و تجهیزات و امکانات نیز اختیاراتی نداریم و تنها بسته‌های فرهنگی و هنری برای شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ما در کشور استانی نداریم که با محرومیت مطلق روبرو باشد و محرومیت در مناطق مختلف نسبی است، اظهار داشت: متناسب با ظرفیت‌ها و خلاهایی که در هریک از شهرستان‌ها وجود دارد، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تدوین شده فراخوان تولید فیلم کوتاه و مستند است که هر شهرستانی که بخواهد در این طرح شرکت کند باید ضوابط آن را در نظر بگیرد.

مقیمی افزود: به طور مثال موضوع فیلم باید مرتبط با خود شهرستان باشد، لوکیشن، موقعیت و فضا و همچنین عوامل فیلمساز از همان شهرستان باشد.

وی برگزاری آیین بزرگداشت برای مفاخری که تاکنون برنامه‌ای برای معرفی آنها برگزار نشده است را از دیگر برنامه‌های قرارگاه عدالت فرهنگی برشمرد و گفت: در تلاشیم تا در هر شهرستانی که شاعر، شهید، عالم و ادیبی دارد که تاکنون در شهرستان برای آن برنامه‌ای گرفته نشده است آیین بزرگداشت برگزار کنیم.

مقیمی یادآور شد: در خصوص خرید آثار هنرمندان، در حوزه تئاتر و نمایش، هنرهای تجسمی، ادبیات طنز و حمایت از موسسات فرهنگی نیز برنامه‌های در این قرارگاه پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بررسی آخرین وضعیت فرهنگی و اجتماعی مربوط به حوزه کاری به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

مقیمی همچنین عازم شهرستان‌های کیار و فارسان می‌شود تا علاوه بر دیدار با هنرمندان از وضعیت انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری این شهرستان‌ها و همچنین شرایط فرهنگی موجود برای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به صورت میدانی کسب اطلاع کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha