جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی در چهار پایگاه تخصصی انجام می‌شود

سنندج-ایرنا- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ارزیابی دانش‌آموزان کردستانی متقاضی جهش تحصیلی در چهار پایگاه تخصصی، توسط افراد مجرب ومتخصص انجام می شود.

طالب محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم انجام می شود.

وی افزود: پایگاه‌های تخصصی در مراکز جامع سنجش شهرستان‌های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای این برنامه در استان اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش کردستان، اضافه کرد: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود، برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

وی آخرین مهلت نوبت‌گیری جهش تحصیلی برای دانش آموزان دوره ابتدایی را ۲۴ تیرماه اعلام کرد و گفت: متقاضیان جهش تحصیلی توجه داشته باشند که فقط در این بازه زمانی امکان نوبت گیری وجود دارد و پس از اتمام این مهلت، سامانه نوبت گیری غیرفعال خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی که پرونده آنان در کمیسیون خاص منطقه_ استان و یا موارد مشابه دیگر با مشکل مواجه شده است، مقرر شد، ۲۴ تیرماه جاری (صرفاً همان روز) نوبت گیری مجددا فعال شود.

وی یادآور شد: پس از انجام مراحل توسط مدیرمدرسه، والدین اقدام به نوبت گیری می کنند وهزینه رزرو نوبت مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است.

جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha