۱۲۰۰ میلیارد ریال هزینه خرید خدمات درمانی اصفهان توسط تامین اجتماعی پرداخت شد

اصفهان-ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان پس از استان تهران بیشترین هزینه خرید خدمات درمانی و دارو به میزان افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رجالی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات شهید خرازی اداره کل تامین اجتماعی در جمع اصحاب رسانه استان افزود: بیش از ۷۰ درصد از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و تامین درمان این تعداد، از چالش های این سازمان بشمار می رود.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان ادامه داد: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان پس از استان تهران بیشترین هزینه خرید خدمات درمانی و دارو به میزان افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را پرداخت کرد.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش هزینه‌ درمانی در سال‌های اخیر، سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به سیاستگذاری‌هایی که در حوزه درمان مستقیم انجام داد، باعث شد هزینه درمانی بیمه‌شدگان بویژه در بخش بستری به نحوی مدیریت شود تا کمترین بار مالی برای بیمه‌شدگان ایجاد شود.

رجالی اظهار داشت: در حالی که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع بستری ها در سه بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان کمتر از ۷۰ هزار مورد بود، در پایان ۱۴۰۲ تعداد بستری ها در این بیمارستان ها به بیش از ۸۲ هزار مورد رسید و این در شرایطی است که در این مدت افزایش تعداد تخت نداشتیم.

وی تصریح کرد: تعداد اعمال جراحی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان در ۲ سال گذشته از ۴۰ هزار به ۵۳ هزار عمل در سال رسید و موفق شدیم برای نخستین بار ضریب اشتغال تخت در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را به ۹۰ درصد برسانیم.

وی گفت: هم اکنون ۱۵ درصد کل جراحی های استان در ۲ بیمارستان «دکتر شریعتی» و «شهید غرضی» اصفهان و بیمارستان «حضرت زهرا(س)» نجف‌آباد انجام می شود و این بیمارستان ها سهم زیادی در خدمت رسانی به هم استانی ها دارند.

رجالی خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه خدمات سرپایی بخش «درمان مستقیم» حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت سرپایی به هم استانی‌ها ارائه شد که رشد چشمگیر ۱۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ در ارائه خدمات را نشان می‌دهد و در آن سال تنها هشت میلیون خدمت سرپایی ارایه شده بود.

وی گفت: با وجود آن که ۲ بیمارستان «دکتر شریعتی» و «شهید غرضی» اصفهان از نظر کیفیت ارایه خدمات در رتبه های اول و دوم بیمارستان های تامین اجتماعی در کل کشور قرار دارند ولی اصفهان نیازمند احداث بیمارستان سوم تامین اجتماعی است و در صورت انجام این مهم، این بیمارستان که مصوبه آن، آذر ماه ۱۴۰۱ اخد شد و حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال نیز به آن بودجه تخصیص داده شده است می تواند حجم قابل توجهی از مشکلات درمانی شهر و استان اصفهان را حل کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به قدمت درمانگاه های تامین اجتماعی در استان گفت: درمانگاه ملکوتی دُرچه ۵۵ سال و درمانگاه کمالپور اصفهان افزون بر ۵۰ سال قدمت دارند و نوسازی و بهسازی درمانگاه های تامین اجتماعی که می توانند نقش مهمی در کاهش مراجعات به بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی را داشته باشد، در کنار ایجاد درمانگاه های جدید در دستور کار است.

وی افزود: در حوزه «درمان غیرمستقیم» که خدمات سازمان تامین اجتماعی در قالب خرید خدمت است در سال ۱۴۰۲ تعداد مراکز ارائه خدمات درمانی در استان که طرف قرارداد با ما هستند به چهار هزار و ۷۲ مرکز رسید که از این تعداد ۷۰ بیمارستان و ۶۵ درمانگاه شامل کلینیک و پلی کلینیک و نزدیک به ۲ هزار مطب و بقیه داروخانه‌ها و مراکز رادیولوژی، تصویربرداری پزشکی و ارائه دهندگان خدمات پاراکلینیکی هستند و سازمان تامین اجتماعی ماه آینده مطالبات این مراکز را تا آخر اسفند تسویه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور در سال گذشته حدود ۴۳ میلیون نفر و در استان اصفهان افزون بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستند.

اصفهان بعد از تهران، بیشترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را در سطح کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha