اختلاف دمای گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد از ۳۰ درجه گذشت

یاسوج -ایرنا - رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلاف دمای هوای گرم‌ترین وخنک ترین نقاط این استان در شبانه روز گذشته ۳۰.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرمترین و خنکترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته در شهرهای لنده ۴۶/۵و یاسوج با ۱۶درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی بیان کرد: همچنین بیشترین و کمترین دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی چهار منطقه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل لیکک ۴۵.۵و ۳۳، امامزاده جعفر ۴۶.۲ و ۲۵.۸ ، دوگنبدان ۴۴.۷ و ۳۷.۵ و دهدشت ۴۴.۹و ۲۴.۷درجه سانتیگراد گزارش شد.

بهره مند تاکید کرد:در این مدت بیشینه دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج ۳۷.۸،سی سخت ۳۴.۶ و مارگون ۳۶.۹ درجه سانتیگراد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایستگاه های هواشناسی همچنین حداقل دمای شهرهای مارگون ۲۲.۵ و سی سخت ۲۰ درجه سانتیگراد در بامداد امروز را نشان داده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روند دمای هوای استان در روز تاسوعا پایدار است اما روز سه شنبه بیست و هفتم تیر ماه دمای هوا ۲ درجه افزایش می یابد.

بهره مند تاکید کرد:هوای کهگیلویه وبویراحمد در شبانه روز آینده صاف همراه با وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می شود.

سی سخت با ارتفاع ۲هزار و ۲۵۰ متر از سطح دریا از مرتفع ترین نقاط شهری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود،بلندترین نقطه در این استان قله دنا واقع در شهرستان دنا با ارتفاع چهار هزار و ۴۰۹ متر و پست ترین نقطه آن چره زن در جنوب غربی بی بی حکیمه در شهرستان گچساران ۱۹۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. .

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha