آخرین تغییرات رقابت‌های باشگاهی والیبال ایران؛ جام حذفی و سوپرجام برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان لیگ والیبال در خصوص آخرین تغییرات رخ داده در رقابت‌های باشگاهی والیبال ایران توضیحاتی را ارائه داد.

محسن ترابی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اینکه فصل آینده لیگ برتر والیبال با چند تیم برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی ما بر اساس حضور ۱۴ تیم در لیگ است؛ همه تیم‌ها به جز مس رفسنجان کارهای اداری مربوط به حضور در فصل آینده لیگ را انجام داده‌اند؛ البته مسئولان باشگاه مس رفسنجان در نامه‌ای از فدراسیون والیبال درخواست فرصت بیشتری کرده‌اند. یک تیم دیگر هم احتمال دارد امتیاز خود را واگذار کند.

وی افزود: به لحاظ تعداد بازیکنان والیبال ایران اگر لیگ با ۱۲ تیم برگزار شود رقابت بین تیم‌ها نزدیک‌تر خواهد بود اما اینکه بگوییم با ۱۲ تیم کیفیت لیگ بهتر می‌شود اینگونه نیست و بستگی به برنامه‌ریزی تیم‌ها و مربیان دارد. من با قدرت می‌گویم والیبال ایران رو به بلوغ است. باید سازو کاری ایجاد کنیم که هم حامی مالی و هم بازیکنان و مربیان منتفع شوند و هم اینکه روند اجرایی درست ایجاد شود.

ترابی در واکنش به اینکه آیا با حضور میلاد تقوی در راس فدراسیون والیبال احتمال تغییر در سازمان لیگ وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: ما سرباز والیبالیم و هر موقع نیاز باشد در خدمت والیبال ایران هستیم. اگر هم نیاز نباشد کنار می‌رویم. به هر حال حق طبیعی هر رئیسی است که از نفرات مورد نظرش استفاده کند.

آخرین تغییرات رقابت‌های باشگاهی والیبال ایران؛ جام حذفی و سوپرجام برگزار می‌شود

رئیس سازمان لیگ والیبال در مورد اینکه چرا جام حذفی والیبال برگزار نمی‌شود، گفت: فصل آینده جام حذفی هم خواهیم داشت. ضمن اینکه به دنبال این هستیم که امسال سوپرکاپ داشته باشیم. در سوپرکاپ ۴ تیم برتر فصل گذشته لیگ با یکدیگر بازی خواهند کرد. این رقابت‌ها یک هفته قبل از آغاز لیگ برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرحله پلی‌آف لیگ در فصل آینده به صورت رفت و برگشت خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، پلی‌آف لیگ به صورت رفت و برگشت خواهد بود، اما گاهی اوقات زمان اجازه نمی‌دهد و باید شرایط تیم ملی را در نظر بگیریم و برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای اهداف این تیم باشد.

ترابی در خصوص اینکه چرا با معضل شرط‌بندی در والیبال برخورد جدی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: شرط‌بندی، خط قرمز فدراسیون است و باید با آن مبارزه کنیم اما این مسئله فراسازمانی است و نهادهای ذیربط باید به این معضل ورود کنند.

رئیس سازمان لیگ والیبال درباره معضل فحاشی روی سکوها و اینکه چرا فدراسیون والیبال با این معضل مبارزه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه سازمان لیگ آمده که اگر روی سکوها فحاشی رخ دهد کمیته انضباطی می‌تواند نسبت به محرومیت تیمی که هوادارانش اقدام به فحاشی کرده‌ اقدام کند. البته کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در تلاش بوده با باشگاه‌ها بیشترین تعامل را داشته باشد و تا جایی که امکان داشته از محرومیت تماشاگران خودداری کند اما از فصل آینده سخت‌گیری‌های بیشتری در این خصوص انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha