ثبت یک سال بدون مرگ مادر در یکی از بیمارستان های قم

قم- ایرنا- روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: بیمارستان شهدا قم توانست، با ثبت یک سال بدون مرگ مادر باردار، یک رکورد را در کارنامه افتخارات این بیمارستان ثبت کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای ارتقای عملکردهای مرتبط با ایمنی بیمار و شاخص‌های بهبود کیفیت، مجموعه اقدامات و مراقبت‌های اصولی و زیر بنایی انجام شده از مادران، منجر به پیشگیری از مرگ مادران باردار در یک سال گذشته شد.

بر اساس این گزارش، علی‌رغم این‌که از نظر سطح‌بندی مراکز درمانی در زمینه خدمت‌رسانی به مادران باردار، این مرکز در سطح ۲ مراقبتی قرار دارد؛ در سال ۱۴۰۲ از مجموع ۱۶ هزار و ۹۸۸ مادر باردار مراجعه‌کننده به این مرکز پنج هزار و ۷۱۸ مادر تحت زایمان طبیعی و سزارین قرار گرفتند که مواردی هم پرخطر و نیازمند مراقبت ویژه بوده‌اند.

این گزارش حاکی است: به لطف خدا و تلاش‌های صورت گرفته کادر درمان در بیمارستان شهدا، یک سال بدون مرگ مادر در این مرکز، افتخاری برای پزشکان، پیراپزشکان و کارکنان این مرکز را به ارمغان آورد.

مسوول اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم به خبرنگار ایرنا، گفت: در سه ماه امسال چهار هزار و ۹۹۶ زایمان در مراکز درمانی قم صورت گرفته که ۲ هزار و ۵۱۲ مورد طبیعی و ۲ هزار و ۴۸۴ مورد نیز سزارین انجام شده است.

معصومه رفیعی افزود: در سه ماه نخست پارسال نیز، پنج هزار و ۱۴۷ زایمان در مراکز درمانی قم انجام شده که ۲ هزار و ۳۲۸ زایمان طبیعی و ۲ هزار و ۸۱۹ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه امسال زایمان طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و سزارین نیز کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha