منابع تامین زیرساخت آب و برق نهضت ملی مسکن قم اختصاص یافت

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: از دو محل صندوق ملی مسکن و سهم استان مجموعا ۵۳۸ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت و خریدهای ضروری آب و برق نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت.

حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از محل صندوق ملی مسکن و سهم یک‌سوم وزارت راه و شهرسازی، ۳۰۰ میلیارد تومان و از محل سهم یک‌سوم استان قم نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ۲۳۸ میلیارد تومان به دو دستگاه آب و برق استان اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: پیش‌ازاین نیز ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲ دستگاه آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان قم برای تامین زیرساخت‌ها اختصاص‌یافته بود.

زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبار شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان قم باید تمام خریدهای ضروری برق و آبرسانی این طرح را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه بیان کرد: در طراحی‌های نهضت ملی مسکن نقاط و لکه‌های تمامی کاربری‌ها مشخص شده‌اند و دستگاه‌های ذی‌ربط مانند نوسازی مدارس، دانشگاه علوم پزشکی، امور مساجد و غیره می‌توانند با دریافت زمین از این اداره کل، نسبت به ساخت‌وساز اقدام نمایند.

زنجیرانی به اسناد اخذ شده در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان جعفرآباد و شهر دستجرد به ترتیب ۶۰۰ و ۱۰۹ سند قطعه زمین اخذ شده است تا مقدمات تخصیص مسکن و زمین برای افراد بومی این دو شهر فراهم شود.

دبیر شورای تامین مسکن استان اظهار کرد: از مجموع واحدهای در حال ساخت استان، تاکنون حدود سه هزار واحد برای دریافت سهم‌الشرکه بانک معرفی نشده‌اند که با تکمیل مدارک آن‌ها و ترهین بانک، تمامی شرکت‌ها و پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بانک معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ازاین‌بین ۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha