شهرداری خاک رس مورد نیاز هیات های عزاداری خرم آباد را فراهم کرد

خرم آباد- ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: شهرداری های مناطق سه گانه خرم آباد خاک رس مورد نیاز هیات های عزاداری خرم آباد را فراهم کردند.

رضا ماجدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۰۰ نفر از کارگران مناطق سه گانه شهرداری در حال حاضر مشغول تهیه و توزیع خاک رس مورد نیاز هیات های عزاداری و خیمه های سطح شهر خرم آباد هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ دستگاه ماشین آلات از جمله لودر و کمپرسی برای بارگیری خاک رس مورد نیاز هیات های افزود: این ماشین آلات از خارج شهر خاک مورد نیاز را بارگیری و در اختیار هیات ها قرار می دهند و هیگونه کمبودی در تامین خاک وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد: شهرداری خرم آباد برای انتقال خاک سرنگ شده و آماده به درب هیات ها یک هزار عدد گونی خریداری کرده تا نظافت شهری نیز رعایت شود.

ماجدی افزود: با شروع مراسمات عزاداری در شب های محرم حسینی فعالیت کارگران تنظیف شهرداری ۲ برابر افزایش یافته است تا مشکلی در نظافت شهری ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا مردم لرستان (خرم آباد) در مراسم گل مالی که مختص روز عاشوراست برای همدردی با حضرت زینب (س) و یادآوری صحنه های دردناک صحرای نینوا که حسین بن علی (ع) در خاک و خون افتاد، تمام بدن و لباس های خود را آغشته به گل کرده و هم ناله با یتیمان حسین (ع) می‌شوند که از این آیین معنوی تحت عنوان "گل مالی" یاد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha