۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85539683
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خور گناوه از آلاینده های محیط زیست پاک‌سازی شد

۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85539683
خور گناوه از آلاینده های محیط زیست پاک‌سازی شد

بوشهر- ایرنا - رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: طرح پاک‌سازی خور این بندر با هدف ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین مقابله با آلودگی دریا اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیامرث جوکار روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح یاد شده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح پاک‌سازی نقاط مملو از زباله در خور بندر گناوه که چهره ناشایست و نازیبایی به شهر و بندر گناوه داده بود پاک‌سازی شد.

وی بیان کرد: این طرح با تولیت اداره بندر و دریانوردی گناوه و با همکاری و مشارکت شماری از فعالان و علاقه مندان محیط زیست، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان گناوه و همچنین شرکت بندرسازان اجرا شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: خوربندر گناوه سه هزار و ۱۰۰ مترطول دارد که بیش از ۷۰۰ فروند انواع شناور در آن استقرار دارند.

جوکار ادامه داد: خور گناوه به دلیل اینکه بخشی از آن در شهر واقع شده و چندین لوله فاضلاب شهر به خور سرازیر می شود مستعد وقوع آلودگی بوده که در این بین زباله‎‌های تخلیه شده از موتورلنج‌ها نیز این آلودگی را تشدید می کند.

وی افزود: در این زمینه می‎‌طلبد تمام دستگاه‌های ذیربط با همت و عزم جدی تلاش کنند تا خور بندر گناوه برای همیشه پاکیزه بماند و این مهم کمکی به داشتن خوری زیبا و رونق گردشگری بندر خواهد بود.

جوکار ادامه داد: معیشت بیش از ۷۵ درصد ساحل‌نشینان گناوه با دریا و دریانوردی ارتباط داشته از این رو انتظار است همگان نسبت به پاکیزه نگه داشتن خور اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید

روزانه ۸۵۰ تن پسماند در مراکز شهرستان‌های استان بوشهر تولید می‌شود

روزانه ۱۴۰۰ تن پسماند در استان بوشهر تولید می‌شود

وی یادآور شد: از سال گذشته نیز یک فروند قایق برای پاک‌سازی خور به شکل روزانه توسط بندر و دریانوردی اجاره شده است.

جوکار بیان کرد: با توجه به وجود حجم زیاد زباله‌های ریخته شده به خور قایق اجاره شده به تنهایی پاسخگو نبوده و هر از گاهی برخی نقاط خور مملو از انبوهی زباله می شود که انتظار است با کمک مدیریت شهری و تعاونی لنج‌داران این مشکل نیز برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha