تحقق ۲۵ درصدی تعهد اشتغال در مهاباد/پیشتازی با همراهی بخش خصوصی

مهاباد- ایرنا- مهاباد با ثبت بیش از ۲۵ درصد تعهدات سهمیه اشتغال در سامانه رصد، هم اکنون در رتبه سوم شهرستان های آذربایجان غربی قرار گرفته و جزو شهرهای پیشتاز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سامانه رصد اشتغال با عنوان جست‌وجوی شغل، ابزاری برای ایجاد تعامل بین جویندگان و فراهم آورندگان شغل محسوب می شود که با بررسی فرایند ایجاد شغل، زمینه‌ای برای شفاف‌سازی آمار اشتغال کشور نیز به شمار می رود.

براساس آمار این سایت، تمام موارد مرتبط با اشتغال، صحت سنجی و سهمیه دستگاه های اجرایی به تفکیک شهرستان قرار دارد و به مبنایی برای ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی مختلف و همچنین شهرستان ها در بخش اشتغال تبدیل شده است.

از ابتدای امسال در بین شهرستان های آذربایجان غربی، طبق سامانه رصد اشتغال تاکنون شهرهای نقده، پلدشت و مهاباد به ترتیب با ۳۴ درصد، ۲۹ درصد و ۲۵ درصد در رتبه های اول تا سوم تحقق تعهد اشتغال قرار دارند.

امسال سه هزار و ۱۱۱ تعهد اشتغال برای مهاباد درنظر گرفته شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: امسال ایجاد سه هزار و ۱۱۱ شغل برای دستگاه های اجرایی این شهرستان تعهد شده که امیدواریم نظیر ۲ سال گذشته بیش از آن، محقق شود.

محمدصالح پیروتی اظهار کرد: این تعداد تعهد شغلی در بین ۳۲ دستگاه اجرایی توزیع شده که باید تا پایان سال نسبت به به‌کارگیری افراد و ثبت آن در سامانه رصد اقدام شود.

وی اضافه کرد: تکلیف دیگر مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان است که به عنوان یکی از محوری‌ترین وظایف دستگاه‌ها درنظر گرفته شده و به صورت میانگین از استان‌ها خواسته شده تا ۲۵ درصد خدمات شغلی که ایجاد می‌کنند مربوط به فارغ التحصیلان باشد.

تحقق ۲۵ درصدی تعهد اشتغال در مهاباد/پیشتازی با همراهی بخش خصوصی

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد ادامه داد: در بین دستگاه های اجرایی نیز اتاق اصناف، کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت به ترتیب با ۶۵۰، ۵۹۵ و ۴۷۶ نفر بیشترین سهمیه اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

تاکنون ۷۹۷ شغل در سامانه رصد اشتغال مهاباد ثبت شده است

پیروتی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵.۲۳ درصد از تعهدات شغلی شهرستان محقق شده و پنج دستگاه سهمیه خود را به صورت کامل محقق کرده اند.

وی با بیان اینکه مهاباد در وضعیت قابل قبولی نسبت به میانگین استانی که حدود ۲۰ درصد است، قرار دارد، گفت: تاکنون اداره آب و فاضلاب، آموزص و پرورش، راهداری، بنیاد شهید و بسیج سازندگی در سطح شهرستان بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه خود را محقق کرده اند.

شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات اشتغال ضروری است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: اهلیت سنجی و شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات اشتغالزایی در راستای راه اندازی کسب و کار و شغل پایدار ضروری است.

حسن عباسی اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی بدون اهلیت سنجی و تشخیص صلاحیت متقاضیان اشتغالرایی از معرفی آنها به بانک ها برای اخذ تسهیلات خودداری کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که بدون برنامه، تسهیلات خود را خارج از فضای کسب و کار خرج کنند، هم برای خود و هم برای دستگاه مربوط مشکل ایجاد کرده و علاوه بر عدم اشتغالزایی فرد را نیز بدهکار سیستم بانکی می کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه اشتغال یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بود، بیان کرد: دستگاه های اجرایی با شناسایی افراد واجد شدایط و تسهیل در روند پرداخت وام ها نسبت به ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای افراد کمک کنند.

عباسی افزود: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به ثبت نام متقاضیان در سامانه اشتغال اقدام و یا راهنمایی لازم را به درخواست کنندگان ارایه دهند.

وی با بیان اینکه نهادها در راستای تحقق اشتغال شهرستان همکاری کنند، یادآور شد: هر دستگاه نیز باید به صورت ماهانه نسبت به ارایه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته مرتبط با اشتغال گزارش ارایه دهد.

تحقق سهمیه اشتغال دستگاه های اجرایی، دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهاباد گفت: تحقق کامل سهمیه اشتغال دستگاه های اجرایی در سال جاری دستور ویژه مقام عالی استان است و در ارزیابی مدیران لحاظ خواهد شد.

صلاح کردستانی با بیان اینکه بحث اشتغال جزو اولویت های دولت سیزدهم است، افزود: چنانچه دستگاهی تعداد تعهدات ثبت شده را نمی تواند محقق کند، باید از طریق اداره کل و با ارسال نامه کتبی سهمیه خود را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تحقق این تعهدات در ارزیابی عملکرد مدیران نیز لحاظ خواهد شد، اضافه کرد: دستگاه هایی اجرایی که قادر به تحقق کامل سهمیه خود نیستند، باید آن را به صورت مکتوب پیگیری کنند، در غیر این صورت طبق سهمیه باید عملکرد ۱۰۰ درصدی داشته باشند

به گزارش ایرنا، پارسال سه هزار و ۹۵۹ شغل توسط دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان در سامانه رصد ثبت شد که ۴۰ درصد بیشتر از سهمیه ابلاغی بود.

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم به مردم، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سال گذشته محقق شد و امسال نیز تا کنون در راستای این وعده عمل شده است.

هر شغلی که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می شود، ابتدا به صورت پیامکی به مخاطب گزارش خواهد شد که مشمول شده و تسهیلات اشتغال دریافت کرده است، به صورت نمونه با بخش قابل توجهی از این موارد تلفنی از سامانه رصد تماس گرفته می‌شود و مرحله سوم به صورت حضوری است که در استان‌ها و شهرستان‌ها به کارگاه‌ها و افراد مراجعه حضوری و صحت سنجی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha