۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85540404
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر عاشورا در همدان اقامه شد

۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85540404
نماز ظهر عاشورا در همدان اقامه شد

همدان-ایرنا- نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان پیاده راه امام خمینی (ره) شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماز ظهر عاشورا به یاد نماز امام حسین (ع) و یاران باوفایش روز سه شنبه دهم محرم ۱۴۴۴، بعد از اتمام عزاداری‌های پرشور حسینی در دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان به امامت آیت‌الله «شعبانی موثقی» امام جمعه در محوطه میدان پیاده راه امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد.

جمعی از مدیران استانی همراه با خیل عظیم سوگواران امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و قهرمانان حماسه تاریخ ساز کربلا همزمان با عاشورای حسینی در مکان‌های تعیین شده به سوگواری و اقامه نماز پرداختند.

مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت (ع) در استان همدان در شهرها و روستاهای مختلف این استان همزمان با شنیدن اذان، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایشان در کربلا در فضای باز مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و خیابان‌های استان اقامه کردند.

این نماز برای اقتدا به سید و سالار شهدا که در اوج جنگ با دشمنان از آن غافل نشد، پس از برگزاری مراسم عزاداری در دستور کار عزاداران حسینی و هیات‌های حسینی قرار گرفته است تا همواره پیام عاشورا که همان احیای دین رسول الله که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بود، به خوبی منعکس شود.

به گزارش ایرنا، امام حسین (ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین (ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه دختر رسول اکرم (ص) در مدینه دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد (ص) و پدرش مولای اول شیعیان (ع) و مادری چون حضرت زهرا (س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی (ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت. هنگامی‌که امام دوم شیعیان در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین (ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.

سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین (ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

یکی از سنت‌های ارزشمند در روز عاشورا اقامه نماز جماعت ظهر عاشور است که طی سال‌ها اخیر، عزاداران حسینی ضمن برپایی مراسم عزاداری، در نماز اول وقت شرکت کرده و به امام حسین (ع) اقامه می‌کنند.

همدان دارای ۲ هزار و ۳۰۰ هیات ثبت شده و ۷۰۰ هیات غیر رسمی است و همه ساله نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در میدان اصلی شهر همدان برگزار می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha