حمله پلیس رژیم اسرائیل به ارتدوکس‌های «حریدی» در تل‌آویو + فیلم

تهران - ایرنا - ارتدوکس های دینی «حریدی» در سرزمین های اشغالی امروز سه شنبه در اعتراض به قانون الزام رفتن به خدمت وظیفه اجباری یکی از اتوبان های اصلی را در شهر تل آویو مسدود کردند که با برخورد پلیس رژیم صهیونیستی روبرو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتدوکس های دینی «حریدی» امروز سه شنبه در اعتراض به قانون الزام رفتن به خدمت وظیفه اجباری یکی از اتوبان های اصلی را در منطقه بنی براک در شهر تل آویو مسدود کردند.

در پی این اقدام، پلیس پیاده و سواره نظام رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تجمع اعتراض آمیزبه به سمت آنها حمله ور شد و آنها را در خیابان تحت تعقیب قرار دارد.

این امر باعث جدال و گریز بین نیروهای پلیس و حریدی های معترض شد.

موضوع خدمت وظیفه حریدی‌ها از جمله پیچیده ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راستگرا و چپگرای این رژیم و شکاف‌های عمیقی بین صهیونیست‌های سکولار و ارتدوکس حریدی در سرزمین‌های اشغالی شده است.

حریدی‌ها به خدمت وظیفه نمی‌روند و عمر خود را در مدارس دینی می‌گذارنند.

سکولارها و چپگرایان خواستار وادار کردن آنها به وظیفه اجباری هستند و راستگرایان ضمن دفاع از آنها، در تلاش برای ممانعت از این امر هستند.

اخیرا با توجه به تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قانونی برای الزام رفتن حریدی ها به خدمت وظیفه اجباری تصویب شد که با خشم و اعتراض حریدیها و خاخام های حامی آنها روبرو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha