تکمیل باند دوم سه راهی صحرا- بیله سوار نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال است

اردبیل - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای احداث و تکمیل ۱۰۶ کیلومتر باند دوم سه‌راهی صحرا –رضی – گرمی و بیله‌سوار ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به مطالبات سنگین پیمانکار از اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل باند دوم گرمی - بیله‌سوار قرارداد بر اساس ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان تحویل شد و پیرو بازدید انجام شده و پیگیری استاندار اردبیل و نماینده مردم شهرستان گرمی مقرر شد نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی ۱۹ کیلومتر از مسیر گرمی – بیله‌سوار در ۲ قطعه تامین شده است و هفته بعد نسبت به برگزاری مناقصه اقدام خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه تامین منابع مالی برای تکمیل باند دوم مسیر سه‌راهی صحرا - گرمی – بیله‌سوار قرار گرفته است، اضافه کرد: ضروری است نمایندگان و مسئولان استانی برای تامین منابع مورد نیاز کمک کنند تا در فرآیند اجرا خللی وارد نشود.

وی همچنین با اشاره به احداث چهار خطه مسیر انگوت - قره‌آغاج اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار و صاحبان اراضی در احداث این مسیر، عملیات اجرایی طرح تسریع خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارد.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha