۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 745
کد خبر: 85540854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: شیخ هاشمیان نقشی برجسته در ترویج ارزش‌های اسلامی داشت
مرحوم حاج شیخ حسین هاشمیان

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین هاشمیان نماینده ادوار رفسنجان و انار در مجلس و نایب رییس پیشین خانه ملت را تسلیت گفت و ضمن اشاره به سوابق مبارزاتی وی قبل از انقلاب اعلام کرد که نقش وی در ترویج ارزش های اسلامی برجسته بود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این پیام تسلیت آورده است: حاج شیخ هاشمیان مردی از جنس خدمت و ایثار بود که پس از عمری مجاهدت در راه خدا و اسلام و پاسداری از ارزش های انقلاب، در روز عاشورای حسینی به لقاءالله پیوست.

«وی به عنوان یکی از شخصیت های اثرگذار در استان کرمان، با تلاش‌های بی‌ وقفه خود همواره منشا خدمات ارزشمند برای مردم قدرشناس شهرستان های رفسنجان و انار بود. به‌یقین نقش با اهمیت و برجسته این روحانی گرانقدر در ترویج ارزش های اسلامی و همچنین سیره و سوابق سیاسی و مبارزاتی مرحوم هاشمیان از سال‌های پیش از انقلاب و حضور پرتلاش و با اخلاصش به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هرگز فراموش نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در پیام دیگری ضمن تسلیت ارتحال شیخ هاشمیان نوشت: ایشان همواره در راه خدمت به مردم کوشید و روز عاشورای اباعبدالله به دیار حق شتافت.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام هاشمیان نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در دوره های اول، دوم، سوم، چهارم و هشتم و نایب رییس اسبق خانه ملت در ۸۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی متولد ۱۳۱۵ در رفسنجان بود که به علت کهولت و بیماری دار فانی را وداع گفت.

عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و مشاور امور روحانیت رییس جمهور دوره اصلاحات از جمله سوابق وی بوده است.

در سوابق و زندگینامه مرحوم هاشمیان آمده که از سال ١٣٤٢ به همراه برادرِ بزرگتر خود، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد هاشمیان - امام جمعه فقید رفسنجان و نماینده اسبقِ مجلسِ خبرگانِ رهبری -مبارزه علیه طاغوت را آغاز کرد،چندین مرتبه دستگیر و زندانی شد و حتی در هجومِ ساواکی ها به منزلش، همسر وی دچار آسیبِ جدی شد و بعد از مدتی از دنیا رفت.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha